یک کاسبکار در پی تعقیب و گریز نیروهای مسلح جان‌باخت/ هفت کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی نوسود به شدت زخمی شدند

احسان رسولی، نیما اعظمی و رسول گاگشی

هفت کولبر به نام های احسان رسولی، اهل پاوه سلام ویسی، میلاد بازانی، نیما اعظمی و هوشیار بازانی اهل جوانرود و فرشاد اهل ثلاث باباجانی و یک کاسبکار به نانم رسول گاگشی در پی تعقیب و گریز نیروهای هنگ مرزی در وردوی شهر بانه جان خود را از دست داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شامگاه روز یک شنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲، دستکم هفت کولبر بر اثر نیروهای مسلح در مناطق مرزی نوسد به شدت زخمی شدند. همچنین یک کاسبکار در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی جان خود را از دست داد.

خبرنگار کُردپا در پاوه هویت شش تن از این کولبران را احسان رسولی اهل پاوه، سلام ویسی، میلاد بازانی، نیما اعظمی و هوشیار بازانی اهل جوانرود و فرشاد اهل ثلاث باباجانی اعلام کرد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر ما گفت: نظامیان حکومتی بدون اخطار قبلی این گروه از کولبران را مورد شلیک مستقیم قرار داده‌اند و این کولبران جهت مداوا پزشکی به بیمارستان قدس پاوه منتقل شده‌اند.

این منبع مطلع اظهار داشت: اکثر این کولبران از ناحیه سر، پشت، دست و پا زخمی شدند و احسان رسولی در این حادثه از ناحیه قفسه سینه زخمی و در اتاق عمل بیمارستان قدس پاوه مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

این منبع مطلع گفت: وضعیت عمومی برخی از این کولبران نامساعد گزارش شده است.

روز شنبە چهاردهم مردادماە نیز، یک کولبر کُرد بە نام رسول گاگشی اهل سردشت در ورودی شهر بانە و بە دنبال برخورد ماشین یک کاسبکار کە نیروهای نظامی درحال تعقیب او بودەاند، جان باخت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید