جلسه رسیدگی به اتهام های محمد مرادی در دادگاه انقلاب ساری برگزار شد

محمد مرادی

جلسه رسیدگی به پروند قضایی محمد مرادی در دادگاه انقلاب ساری برگزار شد. او در این جلسه از بابت اتهام هایی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام، اغواگری و تحریک سایرین به جنگ و کشتاربه قصد بر هم زدن امنیت کشور ـ‌ اقدام علیه امنیت ملی به دفاع از خود پرداخت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲، محمد مرادی، ساکن شهر ساری مرکز استان مازندران، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ساری، محاکمه شد.

محمد مرادی، در تیر ماه سال جاری، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام با قید وثیقه از زندان تیرکلا ساری آزاد شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”با آغاز جلسه دادرسی به پرونده آقای مرادی، اتهاماتی که نماینده دادستان در کیفرخواست قرائت کرد (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، (اغواگری و تحریک سایرین به جنگ و کشتاربه قصد بر هم زدن امنیت کشور ـ‌ اقدام علیه امنیت ملی)، عنوان شد و متهم پرونده سپس دفاعیات خود را به قاضی شعبه یک دادگاه انقلاب ساری ارائه کرد و پس از اتمام جلسه دادرسی قاضی ختم رسیدگی را اعلام و طی روزهای پیش رو حکم صادر می شود.”

لازم به اشاره است، طی هفته های اخیر، رئیس دفتر شعبه اول دادگاه انقلاب ساری، با ارسال ابلاغیه ای محمد مرادی را برای تاریخ رسیدگی یکشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ به جلسه دادرسی فراخوانده بود.

محمد مرادی، در تاریخ ۴ تیر ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اطلاعات سپاه استان مازندران، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه آن نهاد امنیتی واقع در زندان تیرکلا و طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از زندان تیرکلا ساری، آزاد شد.

محمد مرادی، نخستین مرحله، در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی ها در حالی که منتشر اجرای مراحل بازپرسی و دادرسی به پرونده خود بود در اعمال بخشتامه (عفو) قوه قضائیه، آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید