اعدام دو زندانی به اتهام «مواد مخدر» در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد)

زندان مرکزی شیراز (عادل آباد)

حکم دو زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد) به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح دیروز، سه‌شنبه ۱۷ مرداد ماه، حکم اعدام دو مرد در زندان مرکزی شیراز به اجرا درآمد.

این دو زندانی که هویتشان حسین نصیریان، ۴۰ ساله، اهل کازرون و حسن‌علی شکیب، اهل ارسنجان احراز شده، با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «حسین نصیریان اهل کازرون بود و از سه سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. او پیش از بازداشت، آبدارچی یک کارخانه بود. حسن‌علی شکیب نیز از حدود دو سال پیش به اتهام حمل ۸۵ کیلو شیشه بازداشت و به اعدام محکوم شده بود».

به همراه این دو زندانی، یک زندانی دیگر که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود، جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بود که با اخذ مهلت و یا رضایت از شکات پرونده به بند خود بازگشت.

اعدام این دو زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

اعدام زندانیانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» اعدام شده‌اند، در سه سال گذشته به‌طور مستمر و هر ساله، افزایش شدیدی داشته‌اند. امسال در مقایسه با شش ماه اول سال ۲۰۲۲ که ۹۱ نفر به اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر اعدام شده بودند، ۱۲۶٪ افزایش را شاهد بوده و ۲۰۶ اعدام با این اتهام به ثبت رسیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید