آزادی فرهاد نوایی، ١٦ ساله از کانون اصلاح و تربیت ارومیه

فرهاد نوایی

فرهاد نوایی اهل یکی از روستاهای مهاباد از کانوان اصلاح و تربیت ارومیه آزاد شد. او پیش‌تر توسط دادگاه ویژه نوجوانان به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۲، فرهاد نوایی، کودک ١٦ ساله اهل روستای «ترشکان» از توابع مهاباد از کانون اصلاح و تربیت ارومیه آزاد شد.

فرهاد نوایی، از سوی دادگاه کیفری یک ویژه نوجوانان مستقر در مهاباد به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرائم بر ضد امنیت داخلی کشور» به دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده بود.

این حکم روز شنبه هفدهم تیرماه پس از مراجعه خانواده فرهاد نوایی به دادگاه به آنها ابلاغ شده بود. همچنین حکم صادره به فرهاد نوایی در کانون اصلاح و تربیت ارومیه ابلاغ گردیده بود.

فرهاد نوایی طی مدت بازداشت و جلسه دادگاهی از حق دسترسی به وکیل تعیینی محروم بوده است. همچنین دادگاه برای آزادی موقت فرهاد وثیقه پنج میلیارد تومانی تعیین کرده بود که خانواده توانایی تأمین آن را نداشتەاند.

خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضاییه نیز با انتشار خبری درباره فرهاد نوایی نوشته بود: «دادگاه کیفری یک ویژه نوجوانان استان، مستقر در مهاباد در رسیدگی به اتهام متهم، با توجه به مستندات موجود درخصوص اتهام وی مبنی بر محاربه، حکم به برائت وی صادر اما درخصوص اتهام مبنی بر اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرایم بر ضد امنیت داخلی کشور با توجه به محتویات پرونده، تحقیقات انجام شده، اظهارات و اقاریر متهم با رعایت قانون کاهش مجازات حبس تعزیری و اعمال تخفیفات قانونی، وی را محکوم به دو سال حبس تعزیری در کانون اصلاح و تربیت با احتساب ایام بازداشتی محکوم کرده است».

فرهاد نوایی در تاریخ بیست و هفتم آبان‌ماه ١٤٠١ به اتهام شرکت در اعتراضات زن، زندگی، آزادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید