گزارشی از آخرین وضعیت مطلب احمدیان/ او بعد از ۱۲ سال زندان به بیماری سرطان سرطان معده و دستگاه گوارش مبتلا شده است

مطلب احمدیان

مطلب احمدیان زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که مدت ۱۲ سال است در زندان به سر می برد به بیماری سرطان معده و دستگاه گوارش مبتلا شده است. وی از دسترسی به خدمات پزشکی مناسب محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مطلب احمدیان ۳۸ساله و اهل بانه است. وی در سال ۱۳۸۹ دستگیر شد. روز یکشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲، وضعیت جسمی او به وخامت گرایید و او را به صورت اورژانس به بیمارستان طالقانی تهران اعزام کرده و پس از ساعتی او را به بند ۸ زندان اوین برگرداندند.

مطلب احمدیان، در پرونده اول خود پس از حدود ۲۳۰ روز تحمل سلول انفرادی، به اتهام محاربه از طریق عضویت در کومله، به ۳۲ سال حبس در تبعید در زندان میناب محکوم شد.

او هم اکنون مدت ۱۲ سال است که در زندان به سر می برد. او به دلیل شکنجه های دوران بازجویی و دوره زندان نیمه مفلوج و با بیماری های زیادی مواجه است.

روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۲، همراه با جمعی از زندانیان سیاسی از قدیمی ترین زندانیان سیاسی ایران، از زندان رجایی شهر کرج به  زندان اوین منتقل شد

زندانی سیاسی مطلب احمدیان به سرطان معده و دستگاه گوارش مبتلا شده و ۹ کیلو وزن کم کرده است. او با از دست دادن وزن، از ۴۴ کیلو به ۳۵ کیلو رسیده است.

مطلب احمدیان طی ماه های اخیر در حال سپری کردن آزمایشان و مراحل تشخیص بیماری از طریق بهداری زندان گوهردشت بود. پزشکان هم اکنون سرطان معده را محرز دانسته و دستور معالجه فوری او را صادر کرده اند.

اما پس از انتقال او از زندان گوهردشت (رجایی شهر) به زندان اوین، روند درمانی او متوقف شده و او امکان دسترسی و دریافت داروهایش را ندارد. به طوری که حال او به وخامت گراییده و به صورت اورژانس به بیمارستان اعزام شده است. او را بعد از انجام آزمایشات مجددا به بند ۸ زندان اوین، در تراکم جمعیت و بدون امکانات کافی برای یک بیمار مبتلا به سرطان به زندان برگرداندند.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید