اعدام دو زندانی به اتهام «مواد مخدر» در زندان مرکزی همدان

احد هاشمی و منوچهر خزایی

حکم دست‌کم دو زندانی به‌نام‌های احد هاشمی و منوچهر خزایی که با اتهام های مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی همدان به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز، روز شنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام دست‌کم دو مرد در زندان مرکزی همدان به اجرا درآمد.

این دو زندانی که هویتشان احد هاشمی و منوچهر خزایی احراز شده، در پرونده‌های جداگانه و با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

همچنین یک زندانی دیگر به‌نام جواد امجدیان که با اتهام مشابه به اعدام محکوم شده بود، به دلایل نامعلومی به بند خود بازگشت.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام منوچهر خزایی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «منوچهر خزایی نظامی بود و هیچ گاه مواد مخدری که از او کشف شده بود را در دادگاه قبول نکرد».

پیشتر سازمان حقوق بشر ایران خبر انتقال احد هاشمی به سلول انفرادی جهت اعدام را اعلام کرده بود.

یک منبع مطلع درخصوص پرونده این زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفته بود: «احد هاشمی، فرزند الفت به اتهام ۱۰ کیلو هروئین بازداشت و به اعدام محکوم شده».

اعدام این دو زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

اعدام زندانیانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» اعدام شده‌اند، در سه سال گذشته به‌طور مستمر و هر ساله، افزایش شدیدی داشته‌اند. امسال در مقایسه با شش ماه اول سال ۲۰۲۲ که ۹۱ نفر به اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر اعدام شده بودند، ۱۲۶٪ افزایش را شاهد بوده و ۲۰۶ اعدام با این اتهام به ثبت رسیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید