تایید حکم ۱۰ سال حبس و «مجازات های تکمیلی» برای دو شهروند بهایی در ایران

فریبا کمال آباد و مهوش شهریاری

دادگاه تجدیدنظر استان تهران، احکام صادره بدوی علیه فریبا کمال آباد و مهوش شهریاری را عینا تائید کرد. این دو شهروند بهایی پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام «تشکیل و اداره گروه به منظور اقدام علیه امنیت ملی بوده است» محاکمه و محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۲، مهو ثابت شهریاری و فریبا کمال آبادی، دو شهروند بهایی محبوس در زندان اوین، در روندی پر ابهام توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست ریاست عباسعلی حوزان و خسرو خلیلی مهدیرجی، در مجموع به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری، دو سال منع خروج از کشور، دو سال منع اقامت در تهران و استانهای همجوار با تهران و به دو سال هم منع عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، محکوم شدند.

رضا اکوانیان، فعال حقوق‌بشر با انتشار پستی در پیامرسان «ایکس» نوشت :«شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران مهوش شهریاری (ثابت) و فریبا کمال‌آبادی دو شهروند بهایی محبوس در اوین را به ۱۰ سال زندان، دو سال ممنوع‌الخروجی، دو سال منع سکونت در تهران، دو سال ممنوعیت از فعالیت در گروههای اجتماعی و مصادره اموال از جمله تلفن همراه، کامپیوتر و دیگر ابزار مرتبط با جرم محکوم کرده است.»

اتهامات مطرح‌شده توسط وزارت اطلاعات علیه این دو شهروند بهایی، «تشکیل و اداره گروه به منظور اقدام علیه امنیت ملی بوده است»؛ اتهامی که آنها از آغاز تفهیم اتهام تا دفاعیات دادگاه به شدت آن را تکذیب کرده و کیفرخواست را صرفا یک بیانیه سیاسی عقیدتی خواندند.

‏مهوش شهریاری و فریبا کمال‌آبادی در تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۱ بازداشت و پس از ماهها نگهداری در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به بند زنان زندان اوین منتقل شدند.

این دو شهروند پیش‌تر نیز دو سال و نیم را در سلول‌های بند ۲۰۹ زندان اوین و هشت سال و نیم را در بندهای عمومی زندان رجائی شهر، زندان قرچک ورامین و زندان اوین سپری کردند. ی اسرائیل)بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید