بازداشت جمال الدین خانجانی و دخترش ماریا خانجانی توسط نیروهای امنیتی تهران

جمال الدین خانجانی و ماریا خانجانی

جمال الدین خانجانی و دختر وی ماریا خانجانی در پی یورش نیروهای امنیتی «لباس شخصی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. بازداشت این دو شهروند همراه با تفتیش منزل آنها صورت گرفته است.

به گزارش کمپیبن دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صیح روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲، جمال الدین خانجانی و دخترش ماریا خانجانی، شهروندان بهایی ساکن تهران، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل این شهروندان بهایی، پس از تفتیش و توقیف برخی لوازم شخیص شان، بازداشت شدند.

پیش‌تر هم در مرداد ماه ۱۴۰۱، منزل این شهروندان بهایی توسط ماموران وزارت اطلاعات، تفتیش  برخی لوازم آنها توقیف شده بود.

جمال ادلین خانجانی، پیش از این هم در سال ۱۳۸۷ پس از بازداشت و طی مراحل دادرسی به ۱۰ سال حبس محکوم و پس از اتمام دوران محکومیت خود آزاد شده بود.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”بازداشت آقای جمال الدین خانجانی و دخترش ماریا خانجانی، با حکم صادره از سوی سرپرست دادسرای ناحیه ۳۳ تهران واقع در زندان اوین صورت گرفته و ماموران وزارت اطلاعات پیش از بازداشت این شهروندان بهایی، منزل آنها را تفتیش و برخی لوازم شخصی، از قبیل گوشی های تلفن همراه و سایر وسائل مرتبط با پرونده را توقیف کردند.”

این فرد، ضمن ابراز بی اطلاعی از اتهامات منتسب شده به این ۲ شهروند بهایی در ادامه افزود:”آقای خانجانی و دخترشان ماریا، سپس به شعبه بازپرسی در دادسرای زندان اوین منتقل و با صدور قرار بازداشت به بند امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل شدند.”

پیش از این هم در تاریخ ۱۸ مردادماه ۱۳۹۸، منزل شخصی جمال الدین خانجانی و دختر این شهروند بهائی، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعت، مورد تفتیش قرار گرفت و برخی لوازم شخصی این افراد ضبط شد و هر ۲ نفر آنها در همان مکان توسط ماموران امنیتی مورد بازجوئی قرار گرفته بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید