انتقال شورش مروتی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام

شورش مروتی

شورش مروتی، زندانی محکوم به اعدام که اواخر ماه گذشته پس از ۱۰ ماه نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان بازگردانده شده بود، بامداد روز دوشنبه برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۲، شورش مروتی در جریان اعتراض های گسترده زندانیان در زندان سنندج در تاریخ نهم مهر سال گذشته به دلیل سابقه فرار از زندان سقز با پرونده‌سازی از سوی نهادهای امنیتی و دادستان سنندج به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.

وی در این مدت از سوی بازجویان امنیتی نظام به شدت شکنجه شد و بازجویان به وی اعلام کرده بودند که با همکاری دادستان شهرهای سنندج و سقز حکم اعدام وی را اجرا خواهند کرد.

به گفته این منبع، به دلیل آثار به جا مانده از شکنجه‌های شدید این زندانی توسط نیروهای گارد زندان و ماموران امنیتی، وی تا اواخر تیر ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بدون حق تماس و ملاقات با خانواده نگهداری شده بود.

شورش مروتی، شهروند اهل سقز در سال ۱۳۸۸ به اتهام «سرقت مسلحانه منجر به قتل» بازداشت و به اعدام محکوم شد.

خانواده مقتول در سال‌های گذشته اعلام کرده بودند که پس از دریافت دیه به وی رضایت خواهند داد اما دادستان‌های سنندج و سقز با فشار بر این خانواده درصدد اعدام این زندانی هستند.

این زندانی در فرودین ۱۳۹۹ در جریان شورش در زندان مرکزی سقز موفق به فرار از این زندان شد اما پس از چند روز توسط نیروهای امنیتی نظام بازداشت و به زندان سنندج منتقل شد.

پیش‌تر یکی دیگر از زندانیان به نام هیمن مصطفایی که به همراه شورش مروتی پاییز سال گذشته در جریان اعتراض های زندانیان در زندان سنندج به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده بود، در تاریخ سی و یکم خرداد ماه با فشار دادستان و اداره اطلاعات سنندج اعدام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید