حجاب اجباری: یک سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و پرداخت جزای نقدی، برای چند زن در اراک

حجاب اجباری

چند زن معترض به حجاب اجباری توسط دادگاه کیفری اراک به حبس تعزیری، شلاق و پرداخت جزای نقدی، محکوم شدند. این افراد در پی شکایت «آمران به معروف» محکوم شده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۲، سیدعبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، از صدور احکام یک سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و پرداخت جزای نقدی، بر علیه چند تن از زنان معترض به حجاب اجباری در پی شکایت (آمر به معروف) خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در تشریح اتهامات این شهروندان به (اخلال در نظام عمومی از طریق هیاهو و جنجال و سر و صدا در محیط درمانی)، (مزاحمت برای بانوان در اماکن عمومی) و (حضور بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی) اشاره کرد و در ادامه نیز از صدور یک سال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی، برای هر یک از این شهروندان معترض به حجاب اجباری در پی شکایت فردی تحت عنوان (امر به معروف) خبر داد.

این مقام ارشد قضایی در استان مرکزی، همچنین افزود:”علیرغم گذشت شاکی(آمر به معروف) اما از جنبه عمومی جرم  حکم مذکور صادر شده است.

لازم به اشاره است، این حکم در مرحله بدوی صادر شده و امکان تجدیدنظر خواهی برای هر یک از متهمان پرونده را دارد و در صورت تائید آن در دادگاه تجدیدنظر و با درنظر گرفتن جنبه عمومی اتهامات (بنا بر گفته رئیس کل دادگستری استان مرکزی) با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی(تجمیع جرائم) تحمل اشد مجازات برای هر یک از متهمان این پرونده لازم به اجرا خواهد شد.

پیش از این نیز، در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲، رئیس کل دادگستری استان مرکزی از تشکیل پرونده قضایی و تفهیم اتهام به این شهروندان و از ارجاع پرونده مذکور به دادگاه کیفری ۲ استان مرکزی خبر داده بود.

در این گزارش، به هویت متهمان پرونده اشاره ای نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید