استان هرمزگان: حسن عباسی، روزنامه نگار و فعال رسانه ای احضار شد

حسن عباسی

حسن عباسی، روزنامه نگار و فعال رسانه ای به جلسه بازپرسی احضار شد. در این احضاریه او به نشر اکاذیب در فضای مجازی متهم شده است.

گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۲، حسن عباسی، روزنامه نگار و فعال رسانه ای، اهل استان کرمان، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی بازپرس شعبه ۴ دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس مرکز استان هرمزگان احضار شد.

این روزنامه نگار پیش از این هم به دفعات از سوی سایر نهادهای امنیتی احضار و با پرونده سازی قضایی مواجه شده بود.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر ما گفت:”با توجه به ابلاغیه ای که توسط بازپرس شعبه ۴ دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، صادر شده این روزنامه نگار در پی شکایت رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان هزمرگان از بابت اتهام (نشر اکاذیب در فضای مجازی) باید ظرف مدت ۵ روز از تارخ ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ جهت بازپرسی و تفهیم اتهام، در آن دادسرا حاضر شود.”

همچنین، در تاریخ  ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲، حسن عباسی، از بابت همین پرونده به پلیس فتا بندرعباس، احضار و از بابت اتهامات (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی)، (تهمت) و (افترا)، که در حقیقت این روزنامه نگار به عدم شفافیت رئیس اتاق بازرگانی ایران و بندرعباس در خصوص درآمد و هزینه های جاری آن مجموعه اقتصادی اطلاع رسانی کرده بود، تحت بازجویی قرار گرفته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید