پنجمین روز از اعتصاب؛ گزارشی از آخرین وضعیت شهاب دلیلی در زندان اوین

شهاب دلیلی

شهاب دلیلی زندانی دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی که پیش‌تر در سال ۱۳۹۵ هنگام خروج از کشور توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام همکاری با دولت متخاصم به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود  دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهار شنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲، شهاب دلیلی، زندانی محبوس در زندان اوین، پنجمین روز از اعتصاب خود را در این زندان سپری می‌کند.

شهاب دلیلی، که دارای اقامت کشور آمریکا است در سال ۱۳۹۵ هنگام خروج از کشور توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به ده سال حبس محکوم شد. این زندانی در اعتراض به اینکه مشمول توافق ایران و آمریکا برای مبادله زندانیان نشده، دست به اعتصاب زده است.

یکی از اعضای خانواده این زندانی در گفتگو با گزارشگر ما گفت: «شهاب دلیلی به دلیل اینکه مشمول توافق ایران و آمریکا برای مبادله زندانیان نشده، از شنبه شب دست به اعتصاب غذا زده است».

آقای دلیلی به دلیل اعتصاب غذا با کاهش فشار خون و سایر عوارض مانند سرگیجه و سر درد روبرو است.

شهاب دلیلی و خانواده اش بطور مشخص از دولت آمریکا خواسته اند آزادی این زندانی که دارای اقامت دائم کشور آمریکا است را در معامله پیش روی دو کشور لحاظ کنند.

چندی پیش سیامک نمازی، عماد شرقی، مراد طاهباز و دو زندانی تبعه آمریکا با هویت نامعلوم به دنبال توافق ایران با آمریکا در خصوص تبادل زندانیان به حبس خانگی در هتلی منتقل شدند.

اما شهاب دلیلی که در سال ۱۳۹۵ به دنبال بازگشت به ایران برای حضور در مراسم خاکسپاری پدر خود، هنگام خروج از کشور از بابت اتهام “همکاری با دولت متخاصم” بازداشت و نهایتا از بابت اتهام مذکور به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود تاکنون شامل این توافق نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید