اعتصاب خشک نازیلا معروفیان روزنامه نگار محبوس در زندان قرچک ورامین

نازیلا معروفیان

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار اهل سقز و ساکن تهران بعد از اینکه توسط کلانتری بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد دست به اعتصاب غذای خشک زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار اهل سقز و ساکن تهران بعد از بازداشت مجدد در کمتر از ۲۴ ساعت از آزادی موقت و انتقال به زندان قرچک ورامین اقدام به اعتصاب غذای خشک کرده است.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: «خانم معروفیان در تماسی با نزدیکانش از اعتصاب غذای خشک به‌دلیل اعتراض به بازداشت مجدد خود در زندان قرچک ورامین خبر داده است».

نازیلا معروفیان روز دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ در کمتر از ۲۴ ساعت از آزادی موقت، به‌دلیل «انتشار عکس بدون حجاب اجباری و بالا بردن دست به نماد پیروزی» همراه با «توهین و فحش‌های رکیک که در شان انسان نبوده» و «ضرب‌وجرح» مجدد بازداشت شد و با فشار دادستان تهران به زندان قرچ ورامین منتقل شده است.

به‌گفته منبع آگاه، این معترض خیزش اعتراضی ژن، ژیان، ئازادی در زمان بازداشت و در اعتراض به دلیل بازداشت گفته بود، اگر صد بار دیگر  هم بازداشت شوم، مجددا همین کار را خواهم کرد.

روز یکشنبه بیست و دوم مردادماه، نازیلا معروفیان با تودیع قرار وثیقه ٣٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید