دادسرای اوین: سارا سیاه پور جهت اجرای حکم شش سال حبس احضار شد

سارا سیاهپور

سارا سیاه پور، فعال صنفی معلمان جهت اجرای حکم شش سال حبس به دادسرای اوین احضار شد. او این حکم را از بابت اتهام هایی اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام دریافت کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سارا سیاه پور، فعال صنفی معلمان جهت اجرای حکم حبس به شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

وی پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به شش سال زندان محکوم و حکم صادره در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد.

بر اساس ابلاغیه ای که در تاریخ ۲۶ مرداد توسط شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین صادر و به وثیقه گذار خانم سیاه پور ابلاغ شده است، از وی خواسته شده تا ظرف مدت ده روز در این شعبه حاضر شود.

خانم سیاه پور دوم شهریورماه سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ دوازدهم شهریورماه همان سال، با تودیع وثیقه آزاد شد.

وی پس از مدتی توسط شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام اجتماع و تبانی به پنج سال حبس و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد.

وی همچنین به‌ عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، عضویت در احزاب، دسته‌ جات و گروه‌ های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.

چندی پیش این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید و به شعبه یک اجرای احکام زندان اوین ارجاع داده شد.

اوایل مرداد خانم سیاه پور هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان استان البرز احضار شده بود./ کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید