برادر سپیده قلیان: سپیده بدون حجاب به دادگاه آمد و به صورت بازجو-خبرنگار تف کرد

سپیده قلیان

جلسه رسیدگی به اتهام های سپیده قلیان برگزار شد او همان طور که خواسته بود بدون حجاب در دادگاه حاضر شد. قرار بود این دادگاه به صورت علنی برگزار شود که به دلیل نبود «حجاب اجباری» سپیده علنی برگزار نشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سپید قلیان در این جلسه به شکایت آمنه ذبیح پور، بازجو-خبرنگار در دادگاه حاضر شده بود. آمنه ذبیح پور، سپیده قلیان را متهم به (جاسوسی) و (اغتشاشگری) کرد اما برای ادعای خود هیچگونه سند و مدرکی ارائه نکرد.

برادر سپیده قلیان، زندانی سیاسی، از برگزار شدن جلسه دیگر دادگاه شکایت آمنه‌سادات ذبیح‌پور، بازجو-خبرنگار، از خواهرش خبر داد و گفت به دلیل تن ندادن خواهرش به حجاب، جلسه غیرعلنی بوده و ذبیح‌پور به سپیده، اتهام جاسوسی زده است.

او در ادامه خبر داد:‌ «سپیده هم در پایان دادگاه و به گفته خودش، از طرف مردم در صورت او تف کرد.»

مهدی قلیان، برادر سپیده قلیان، روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد در اینستاگرام خود نوشت که صبح امروز و «برای چندمین بار»، دادگاه رسیدگی به شکایت آمنه‌سادات ذبیح‌پور علیه خواهرش در شعبه ۱۲۰۷ کیفری دو مجتمع قضایی کچویی برگزار شد.

به گفته او، به دستور قاضی و پس از چند جلسه، آمنه‌سادات ذبیح‌پور هم در جایگاه شاکی در دادگاه حاضر شد.

مهدی قلیان یادآوری کرد: «در فاصله بین دادگاه قبلی تا امروز و به دلیل نامشخص، قاضی جلسه قبل دادگاه که خانم ذبیح‌پور را ملزم به حضور در دادگاه کرده بود تغییر کرده و رسیدگی به پرونده، به قاضی جدیدی محول شده بود.»

این جلسه قرار بود به صورت علنی برگزار شود اما به گفته مهدی قلیان، «سپیده حجاب اجباری در دادگاه را نپذیرفته» و دادگاه غیرعلنی شده است.

بر اساس این اطلاعات، ذبیح‌پور در این جلسه «بارها به حضور بدون روسری سپیده در دادگاه اعتراض کرد» که قاضی دادگاه در پاسخ گفت به همین دلیل برای این فعال مدنی زندانی «قرار مجرمیت» صادر می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید