احضار بابک کریمی، از بازداشت‌شدگان خیزش اعتراضی سراسری «ژینا» به دادگاه کیفری ایوانغرب

بابک کریمی

بابک کریمی، از بازداشت‌شدگان خیزش اعتراضی سراسری «زن، زندگی، آزادی» توسط دادگاه کیفری دو ایوانغرب محاکمه می شود. آقای کریمی طی ابلاغیه ای کتبی باید روز یکشنبه پنجم شهریورماه در دادگاه مربوطه حاضر و در برابر اتهام هایی همچون (اخلال در نظم و آسایش عمومی) از خود دفاع کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بابک کریمی، از بازداشت‌شدگان خیزش اعتراضی سراسری «زن، زندگی، آزادی» به اتهام (اخلال در نظم و آسایش عمومی) به شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو ایوانغرب احضار شد.

این معترض براساس ابلاغیه‌ای که دریافت کرده باید روزیکشنبه پنجم شهریورماه در دادگاه در خصوص اتهام مطروحه به دفاع از خود بپردازد.

پیش‌تر، آقای کریمی از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب ایلام به ٩ سال حبس محکوم شده بود.

براساس حکم صادره، این معترض به اتهام های (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی) به پنج سال حبس، (توهین به رهبر حکومت ایران) به دو سال حبس و (توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران) به دو سال حبس محکوم شده بود.

جلسه رسیدگی به اتهام های این معترض در تاریخ دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالجاری در شعبه دوم دادگاه انقلاب ایلام برگزار شده بود.

بابک کریمی در تاریخ سی‌ام شهریورماه ١٤٠١ در جریان خیزش اعتراضی در ایوانغرب توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز دوشنبه هفدهم بهمن‌ماه ١٤٠١ با تودیع قرار وثیقه دو میلیارد تومانی به صورت موقت از زندان مرکزی ایلام آزاد شده بود.

این شهروند طی مدت بازداشت در اعتراض به تمدید قرار بازداشت موقت و عدم رسیدگی پرونده‌‌اش دو بار دست به اعتصاب غذا زده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید