دادگاه تجدیدنظر استان تهران: محکومیت شش سال حبس دو سال تبعید و مجازات های تکمیلی برای مجید توکلی

مجید توکلی

دادگاه تجدیدنظراستان تهران، حکم صادره بدوی برعلیه مجید توکلی را عینا تائید کردند. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام در مجموع به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۲، مجید توکلی، فعال سیاسی، ساکن تهران، بدون تشکیل جلسه دادرسی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، در مجموع به تحمل شش سال حبس تعزیری، دو سال تبعید، منع فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور محکوم شد.

براساس رای صادره توسط شعه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، که امروز به وکیل مدافع مجید توکلی ابلاغ شده حکم صادره بدوی بدون تشکیل جلسه دادرسی و با استناد (استیذان) عینا از سوی عباسعلی حوزان و خسرو خلیلی مهدیرجی ـ قضات شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، تائید شده و با اعمال ماده ۱۳۴(تجمیع جرائم)، مجازات اشد، یعنی تحمل پنج سال حبس تعزیری برای مجید توکلی لازم به اجرا شده است.

لازم به اشاره است، مجید توکلی، در مرحله بدوی ابتدا در تاریخ پنج اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، محاکمه و دومین جلسه محاکمه این فعال سیاسی هم در تاریخ ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۲، برگزار شد و در تاریخ ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۲، از بابت اتهام (اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل یک سال حبس و برای مجازات تکمیلی هم به دو سال منع خروج از کشور، دو سال منع اقامت در تهران و استانهای همجوار با تهران و به دو سال هم منع فعالیت در فضای مجازی، محکوم شده بود.

مجید توکلی، در مهر ماه ۱۴۰۱، همزمان با گسترش اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در یکی از شهرهای شمالی ایران بازداشت و به زندان اوین منتقل و پس از اتمام بازجوئی ها به زندان تهران بزرگ منتقل و در تاریخ ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۱، تودیع وثیقه آزاد شد.

مجید توکلی، پیشتر هم به علت فعالیتهای دانشجویی خود، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی به تحمل حبس تعزیری محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید