دادگاه انقلاب سقز: عثمان اسماعیلی، فعال کارگری به تحمل ۱۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد

عثمان اسماعیلی

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری توسط دادگاه انقلاب سقز به شانزده ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم از بابت اتهام های «عضویت در کومله و تبلیغ علیه نظام» برای او صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عثمان اسماعیلی، فعال کارگری اهل سقز از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به اتهام «عضویت در کومله و تبلیغ علیه نظام» به شانزده ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس حکم صادره، این فعال کارگری به اتهام «عضویت در حزب کومله» به سی و یک ماه و پانزده روز حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در مراسم خاکسپاری ژینا امینی» به هفت ماه و پانزه روز حبس تعزیری محکوم شده است.

رأی صادره علیه این فعال کارگری حضوری بوده و ظرف مهلت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل فرجام‌خواهی در محاکم دیوان عالی کشور می‌باشد.

روز یکشنبه بیست و هشتم خردادماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های عثمان اسماعیلی به ریاست قاضی جواد مصطفایی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب سقز و “کیوان جهانی”، مستشار دادگاه انقلاب سقز برگزار شده بود.

روز دوشنبه بیست و هشتم فروردین‌ماه، عثمان اسماعیلی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان سقز آزاد شد.

روز چهارشنبه بیست و چهارم اسفندماه ١٤٠١، این فعال کارگری از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان سقز منتقل شد.

روز چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه ١٤٠١، آقای اسماعیلی بدون ارائه حکم قضایی در خیابان “شهدا” سقز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یک هفته از بازداشتگاه اداره اطلاعات سقز به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید