احضار و تهدید خانواده آزاد حسین‌پوری از جانباختگان اعتراض های (زن، زندگی، آزادی)

آزاد حسین‌پوری

شهروز حسین‌پوری، برادر آزاد حسین‌پوری از جانباختگان اعتراض های (زن، زندگی، آزادی) به اداره اطلاعات مهاباد احضار شده و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته‌ است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۵ شهریورماه ۱۴۰۲، شهروز حسین‌پوری، برادر آزاد حسین‌پوری از جانباختگان اعتراض های (زن، زندگی، آزادی) به اداره اطلاعات مهاباد احضار و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته‌ است.

بر اساس این گزارش، ماموران اداره اطلاعات به آقای حسین‌پوری اعلام کرده‌اند که ظرف ۴۸ ساعت آینده به همراه خواهرانش به این اداره مراجعه کرده و مدارک، پاسپورت و تلفن همراه خود را تحویل دهند.

ماموران امنیتی همچنان به این خانواده هشدار داده‌اند که از هر گونه فعالیت و همچنین حضور بر مزار برادر جانباخته‌شان خودداری کنند، در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

آقای شهروز حسین‌پوری پس از چند ساعت بازجویی از اداره اطلاعات مهاباد آزاد شدند.

لازم به ذکر است که پیش‌تر نیز در تاریخ ٢٢ تیرماه ١۴٠٢، پنج نفر از اعضای خانوادە آزاد حسین‌پوری بە نام‌های “فریبا حسین‌پوری” (خواهر)، “شیما حسین‌پوری” (خواهر)، “شیرین حسین‌پوری” (خواهر)، “رحمان اسماعیلی” (داماد)، “شهروز حسین‌پوری” (برادر)”، بە ادارەی اطلاعات این شهر احضار شده بودند.ماموران اداره اطلاعات، اعضای این خوانوادە را تهدید کردە و در مورد هرگونە تجمعی بە آن‌ها هشدار دادە بودند.

آزاد حسین‌پوری، اهل مهاباد، در تاریخ ٢۶ آبان‌ماه ١۴٠١ در جریان اعتراض های (زن، زندگی، آزادی) مردم مهاباد، مورد هدف گلولە نظامیان حکومتی قرار گرفت و جان خود را از دست داد. پیکر آزاد حسین‌پوری در مراسمی با حضور پرشمار مردم، در تاریخ ٢٧ آبان‌ماه ۱۴۰۱ بە خاک سپردە شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید