نیما حسنی: در بند جوانان زندان اورمیه غذا را در کاسه توالت گرم می کردند +عکس

نیما حسنی فعال مدنی آذربایجانی که پیش تر در ۲۶ مهر ماه سال جاری از زندان اورمیه آزاد شد به دلیل وضعیت غیربهداشتی بند جوانان این زندان دچار بیماری های متعدد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از اویان نیوز، نیما حسنی فعال هویت طلب اهل اورمیه روز ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۴ پس از پایان محکومیت ۱ ماهه از زندان این شهر آزاد شد.
وی در مدت حضور خود در زندان دچار تب و لرز، فشار خون، درد معده و حساسیت شده است. پس از آزادی این فعال آذربایجانی بیماری وی بعلت عدم درمان در دوران حبس تشدید شده است.
این فعال مدنی در گفتگو با اویان نیوز گفته “پس از آزادی به بیمارستان و دکتر مراجعه کرده ام، به گفته دکتر این بیماری ها به دلیل وضعیت غیر بهداشتی زندان بوجود آمده اند”.
وی اصلی ترین عامل بروز بیماری های متعدد خود را عدم انتقال به بند قرنطینه و عدم تجویز واکسن‌های مورد نیاز می داند.
نیما حسنی با اشاره به کمبود امکانات در بند جوانان می گوید: اجاق گازهای بند در حیاط قرار داشت و به دلیل اینکه شب ها حیاط بند بسته می شد زندانیان با آتش زدن روزنامه ها در کاسه توالت غذای خود را گرم می کردند.
به گفته وی، برای هر ۳ یا ۴ نفر یک پتو تعلق می گرفت و کمبود امکانات گرمایشی باعث شده بود نزدیک ۴۰ درصد زندانیان بند جوانان دچار بیماری شوند.
این فعال هویت طلب در ادامه گفته “در هفته ۲ روز نوبت حمام داشتیم و در مدت حضور من در زندان فقط یک روز آب گرم قابل استحمام در دسترس بود به غیر از آن خبری از آب گرم نبود و ما مجبور بودیم با گرم کردن آب در آشپزخانه، در سالن دستشویی استحمام کنیم که می توان گفت بروز برخی حساسیت های پوستی من به این مسئله مربوط می باشد.”
نیما حسنی با بیان اینکه «تمام کمبودهای بند جوانان را با رئیس جدید زندان اورمیه در میان گذاشتیم» به اویان نیوز گفت: به آن صورتی که باید به این مسائل توجهی نمی شد.
این فعال مدنی روز ۴مهرماه ۹۴ پس از مراجعه به دادگاه اورمیه از سوی ماموران دادگاه برای اجرای حکم ۱ ماه حبس تعزیری بازداشت و به بند جوانان زندان این شهر منتقل شد.
در دی ماه ۱۳۹۳ نیما حسنی از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب اورمیه به اتهام تبلیغ علیه نظام «به نفع احزاب و گروه های تجزیه طلب ضد نظام» به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم گردید.
این حکم در شعبه ۱۰ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به ۱ ماه حبس با احتساب ایام بازداشت تقلیل یافت.
عصر روز ۲۰خردادماه ۹۳ شماری از شهروندان و فعالان آذربایجانی در اعتراض به بی توجهی مسئولان به خشک شدن دریاچه اورمیه در شهرهای تبریز و اورمیه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
نیما حسنی روز ۱۹خردادماه ۹۳ در پارک «ائللر باغی» شهر اورمیه به همراه ۲۰ نفر دیگر از فعالان مدنی آذربایجانی از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از ۱ هفته با قرار وثیقه ۲۰میلیون تومانی به طور موقت آزاد شد.
نیما حسنی متولد ۱۳۷۲ می باشد و بارها به دلیل فعالیت های هویت طلبانه خود بازداشت شده است.
وی روز ۲۹دی۹۲ به هنگام تماشای بازی والیبال شهرداری اورمیه و شهرداری تبریز در ورزشگاه غدیر شهر اورمیه بازداشت و پس از یک روز آزاد شد.
این فعال پیش از این نیز به همراه ۳۶ تن دیگر فعالان آذربایجانی به هنگام عزیمت به دامنه های سهند برای شرکت در مراسم روز جهانی منع شکنجه بازداشت گردید بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید