احضار مجدد ۲۸ شهروند توسط دادگاه انقلاب ایلام با وجود عفو و مختومه‌شدن پرونده

دادگاه انقلاب ایلام

٢٨ تن  از بازداشت‌شدگان در شهرستان آبدانان علیرغم مختومه شدن پرونده براساس عفو، دوباره به دادگاه انقلاب ایلام احضار شده اند. دلایل احضار دوباره این افراد تا این لحظه مشخص نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ٢٨ تن از بازداشت‌شدگان در شهرستان آبدانان علیرغم مختومه شدن پرونده براساس عفو، مجددا به شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام احضار شدند.

به گفته یک منبع مطلع : این ٢٨ معترض باید روز نوزدهم شهریور ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام حاضر شوند. در برگه احضاریه جدید ارسال شده برای این افراد، برگه کیفرخواست که آبان‌ماه ١٤٠١ برای آنان صادر شده بود، پیوست شده است.

این در حالی است که در میان احضارشدگان، به جز پرونده احمد علیزاده، معلم اهل آبدانان، پرونده سایر معترضان براساس بخشنامه عفو مختومه اعلام شده بود.

احمد علیزاده، معلم باسابقه و فعال صنفی اهل شهرستان آبدانان به اتهام های “اهانت به خامنه‌ای و اداره کردن دسته/ جمعیت با هدف بر هم زدن امنیت کشور” به شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام احضار شده است.

پیشتر، هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداره‌ آموزش ‌و پرورش استان ایلام، احمد علیزاده را به بازنشستگی اجباری با کسر دو گروه محکوم کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید