خودکشی یک زندانی در زندان قزلحصار کرج

مرگ یک زندانی

یک زندانی به‌نام حامد محمدی، که پیش‌تر در ارتباط با جرائم مرتبط با مواد مخدر بازداشت و زندانی شده بود در زندان قزلحصار کرج، پس از اقدام به خودکشی جان‌باخت. خودکشی زندانیان نشانگر بحران عمیق در سیستم زندانی کشورمان است و نیاز به اقدامات فوری دارد تا جلوی از دست دادن جان‌های انسانی ارزشمندی که در زندان‌ها به سر می‌برند، گرفته شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه هشت شهریور ما ۱۴۰۲، حامد محمدی، زندانی متهم به جرائم عمومی، محبوس در زندان قزلحصار کرج مرکز استان البرز، در پی افزایش فشارهای روحی و روانی و محرومیت ازدسترسی به مشاوره، خودکشی کرد.

یک منبع مطلع در این خصوص می گوید:”آقای محمدی، ساعت ۱۱ شب سه شنبه هفت شهریور ماه ۱۴۰۲، پس از بلعیدن موادمخدر متامفتامین “شیشه” اقدام به خودکشی کرد اما با توجه به حجم زیاد مواد مخدر در معده و هضم سریع آن در بدن حتی پس از انتقال به بهداری زندان، جان خود را از دست داد.

لازم به اشاره است، حامد محمدی، در سال ۱۳۹۹ به اتهام “حمل و نگهداری نوعی از موادمخدر”، دستگیر و به زندان قزلحصار کرج منتقل شده بود.

به منظور جلوگیری از وقوع موارد مشابه در آینده، لازم است که نظارت بر شرایط زندانیان تشدید و تحت نظر قرار گیرد و اصلاحاتی عمیق در سیستم زندانی اجرا شود. همچنین، آموزش مسئولان زندان در زمینه مشاوره و پشتیبانی روانی زندانیان ضروری است تا از ایجاد وضعیت‌هایی که می‌تواند به خودکشی منجر شود، پیشگیری شود.

خودکشی زندانیان نشانگر بحران عمیق در سیستم زندانی کشورمان است و نیاز به اقدامات فوری دارد تا جلوی از دست دادن جان‌های انسانی ارزشمندی که در زندان‌ها به سر می‌برند، گرفته شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید