اعتصاب غذای نازیلا معروفیان در اعتراض به بازداشت و ضرب و جرح توسط ماموران امنیتی

نازیلا معروفیان

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار زندانی، در اعتراض به ضرب و جرح حین بازداشت، اعتصاب غذا کرده است. او که هفته گذشته برای چندمین بار بازداشت شد، خواهان آزادی خود و «مجازات مأموران خاطی» بازداشت‌کننده که او را «ضرب و شتم کردند» شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار از روز جمعه دهم شهریور ماه در اعتراض به چهارمین بازداشت خود که همراه با ضرب و جرح ماموران امنیتی  صورت گرفته، اعتصاب غذا کرد.

بر اساس برخی گزارش‌ها او با انتشار نامه‌ای خواهان آزادی خود و اعاده حیثیت درباره این رفتار غیرانسانی نیروهای امنیتی و مجازات آن‌ها شده است.

خانم معروفیان در روزهای اخیر در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل شخصی او در تهران برای چهارمین بار بازداشت شد.

گفته شده بازداشت این روزنامه‌نگار کُرد به دلیل انتشار مطلبی در حمایت از مهدی یراحی بوده است.

او حدود دو هفته قبل ساعاتی پس از آزادی از زندان قرچک ورامین مجددا بازداشت شده بود.

خانم معروفیان در تاریخ بیست و سوم مرداد ماه و ساعاتی پس از آزادی در پی مراجعه به کلانتری ۱۰۶ تهران برای بازپس گرفتن تلفن همراه، پس از ضرب ‌وجرح شدید از سوی ماموران کلانتری، به همراه مادرش بازداشت و به زندان قرچک منتقل شد.

مادر او از زندان آزاد شد، اما این روزنامه‌نگار با حکم بازداشت موقت به بند قرنطینه زندان منتقل شد.

به گفته یکی از شاهدان در کلانتری، یکی از افسران کلانتری با مشت به پشت سر نازیلا کوبیده است و در پاسخ به فریاد مادرش که گفته دخترم را می‌خواهید مثل ژینا (مهسا امینی) بکشید، گفته است بله همچنان که او را کشتیم این را هم می‌کشیم.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید