(زن، زندگی، آزادی) ایوب آغالیانی اهل اشنویه جهت تحمل محکومیت ١٠ سال و شش ماه حبس راهی زندان نقده شد

ایوب آغالیانی

ایوب آغالیانی شهروند اهل اشنویه که پطیش‌تر در جریان خیزش اعتراضی (زن، زندگی، آزادی) بازداشت و محاکمه شده بود جهت تحمل محکومیت ١٠ سال و شش ماه حبس بازداشت و راهی زندان نقده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهار شنبه هشت شهریور ماه ۱۴۰۲، ایوب آغالیانی ٢٢ ساله فرزند جهانگیر اهل اشنویه  پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب این شهر بازداشت و برای اجرای تحمل١٠ سال و شش ماه حبس بازداشت و راهی زندان نقده شد..

روز دوشنبه پنجم تیرماه، این معترض با تودیع قرار وثیقه ٢١ میلیارد و ٢٥٠ میلیون تومان به صورت موقت از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

بیست و پنجم دی‌ماه ١٤٠١، آقای آغالیانی از سوی شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو اشنویه به ١٠ سال و شش ماه حبس و هفتاد ضربه شلاق تعزیری محکوم شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های این شهروند به صورت ویدیو کنفرانس و بدون دسترسی به وکیل برگزار و دادگاه وی را به اتهام های ” اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور” به چهار سال حبس، “اخلال در نظم و آسایش عمومی” به یکسال حبس و هفتاد ضربه شلاق، “تخریب اموال عمومی” به یک سال و شش ماه حبس و “مشارکت در تحریق عمدی اموال عمومی” به چهار سال حبس با اجرای مجازات اشد و با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم کرده بود.

حکم شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو اشنویه علیه این شهروند کُرد در دادگاه تجدیدنظر به چهار سال حبس تعزیری تقلیل یافته است.

همچنین بهمن‌ماه ١٤٠١ ایوب آغالیانی در شعبه ١٠٦ دادگاه کیفری دو ارومیه به اتهامات “تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام و اخلال در نظم و آسایش عمومی” به یکسال و پنج ماه حبس محکوم شده بود.

این معترض روز شنبه بیستم اسفندماه ١٤٠١ نیز در شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهامات “اخلال در نظم و آسایش عمومی (اخلال در نظم عمومی با هیاهو و جنجال) و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام و قیام مسلحانه در برابر حکومت اسلامی (محاربه و قیام مسلحانه علیه حکومت اسلامی)” محاکمه و تاکنون حکمی در این  رابطه به وی ابلاغ نشده است.

ایوب آغالیانی اهل شهرستان اشنویه روز جمعه پانزدهم مهرماه ١٤٠١ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدە بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید