بیانیه: کانون صنفی فرهنگیان شهرستان الیگودرز، هشدار درباره وخامت حال جسمانی جعفر ابراهیمی

جعفر ابراهیمی

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کانون صنفی فرهنگیان شهرستان الیگودرز در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره وخامت حال جسمانی جعفر ابراهیمی در زندان قزلحصار نوشت:

برنارد شاو می‌گوید: بشر یاد گرفت چگونه در هوا مانند پرنده پرواز کند و چگونه در دریا مانند ماهیها شنا کند. تنها یک چیز مانده که هنوز بلد نیست و آن اینکه [چگونه روی زمین مانند آدم رفتار کند]

جعفر ابراهیمی معلم نام آشنایی که این روزها براساس رفتار کینه‌توزانه‌ی مسئولین زندان اوین، با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و علیرغم قول مساعد و انجام نامه‌نگاریهای مسئولین زندان جهت مداوا و اعزام به بیمارستان، در کمال تعجب بجای انتقال به بیمارستان از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج انتقال داده می‌شود.

تمامی فعالان صنفی کشور با نام جعفر ابراهیمی آشنایند؛ او را از دغدغه‌مندترین فعالان عرصه تعلیم و تربیت و تحصیل کودکان می‌دانند. تمامی زندگی او در جهت برپایی عدالت آموزشی و تامین آینده فرزندان این مرز و بوم خلاصه گردیده و زندگی او با این مبارزه و زندان عجین شده است.

جعفر ابراهیمی در سال ۱۳۸۸ در زندان به بیماری التهاب روده مبتلا شد. در جریان بازداشت طولانی مدت در سلول انفرادی، که در زمان بازداشتهای اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ رخ داد، نه تنها بیماریهای پیشین او تجدید شد بلکه بیماری دیابت نیز به آنها اضافه گردید. در نتیجه در معرض خطر جدی از دست دادن بینایی خود می‌باشد. انتقال ایشان به زندان قزلحصار قطعا منجر به تشدید وضعیت وخیم جسمی او خواهد شد و این یعنی مرگ خاموش.

کانون صنفی فرهنگیان شهرستان الیگودرز، ضمن ابراز نگرانی عمیق خود  نسبت به جان جعفر ابراهیمی، رفتار غیرقانونی مسئولین زندان اوین با جان انسانها از جمله با جان جعفر ابراهیمی را بشدت محکوم می‌کند و درخواست موکد از مسئولین زندان، اوین و قزلحصار، دارد تا به مُر قانون بازگشته به جان انسانها و جان جعفر ابراهیمی بها داده، طبق وظیفه ذاتی خود، که همانا مراقبت از جان زندانیان در زمره آنهاست، هرچه سریعتر ایشان را جهت مداوا به بیمارستان منتقل نمایند.

جامعه معلمان کشور اینگونه رفتارهای فراقانونی را برنمی‌تابد. بدون شک عواقب ناشی از این بی‌توجهی‌ها را متوجه قوه قضاییه و مسئولین زندانها دانسته و هشدار می‌دهد تا دیر نشده جعفر ابراهیمی را جهت مداوا به بیمارستان اعزام نمایند، در غیر اینصورت برای ماه پیش رو تضمینی وجود ندارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید