(زن، زندگی، آزادی) گزارش از آخرین وضعیت مهدی محمدی‌فرد در زندان نوشهر

مهدی محمدی‌فرد

مهدی محمدی‌فرد که در جریان اعتراض های سراسری مهسا «ژینا» بازداشت و به دوبار اعدام محکوم و سپس لغو شده بود پس از ۱۱ ماه همچنان در زندان نوشهر به صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی مدنی، مهدی محمدی‌فرد، از بازداشت‌شدگان خیزش اعتراضی (زن، زندگی، آزادی) که پیش‌تر به دو بار اعدام محکوم و حکم او لغو شد، پس از ۱۱ ماه همچنان در زندان نوشهر بلاتکلیف نگهداری می‌شود و از ملاقات با خانواده محروم شده است.

این فشارهای مسئولان زندان نوشهر در حالی علیه مهدی اعمال می‌شود که هفته گذشته  جواد روحی از بازداشت‌شدگان خیزش «ژینا» پس از نقض حکم سه بار اعدام و حدود یک سال بازداشت و بلاتکلیفی در پی قتل حکومتی در این زندان جان خود را از دست داد.

این جوان پس از گذشت یازده ماه از بازداشت همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان نوشهر نگهداری می‌شود‌ و بر اساس گزارش منابع آگاه، اخیرا پرونده وی به شعبه دو دادگاه انقلاب ساری ارجاع داده شده است.

صاحب محمدی‌فرد پدر مهدی یک کارگر ساختمانی است و خانواده او تمام این مدت در نگرانی به سربرده‌اند.

این جوان ۱۸ ساله اهل نوشهر که در جریان اعتراض های سراسری مهسا«ژینا» بازداشت شده، از سوی دادگاه انقلاب ساری به اتهام‌های “افسادی الارض” و “محاربه” به دو بار اعدام محکوم شد.

مهدی از جمله متهمان پرونده آتش‌سوزی یک کیوسک پلیس راهنمایی و رانندگی در سی شهریور ماه گذشته در ‎نوشهر بود.

تنها مستند پرونده علیه مهدی اعترافات اجباری او بود که از طریق ساعت‌ها شکنجه و فشار اخذ شده بود. دادگاه همچنین در رای خود به فیلمی استناد کرده بود که اساسا انتساب او به مهدی محل تردید جدی بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید