علیرضا رجایی آزاد شد + عکس

«علیرضا رجایی» زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین ظهر روز جاری دوشنبه ۴ آبان ماه با پایان دوره محکومیت چهار سال و نیم حبس خود از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این عضو سابق «هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران» از اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۰ جهت سپری کردن دوره محکومیت خود در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد.
«علیرضا رجایی» در هفته ی نخست اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ بازداشت و به چهار سال حبس محکوم شد.
پیش از این نیز این عضو سابق «هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران» در اسفند سال ۱۳۷۹همراه با جمعی دیگر از فعالان ملی_مذهبی بازداشت و در زمستان ۱۳۸۱در دادگاهی به ریاست قاضی «حداد»، به سه سال حکم زندان و پنج سال محرومیت از کلیه حقوق اجتماعی محکوم شد.
«علیرضا رجایی»، متولد ۲۸ مهر ١٣۴۱، دانش آموحته علوم سیاسی در مقطع دکترا از دانشگاه تهران و از فعالان ملی-مذهبی و مدیر انتشارات گام نو است.
وی که سابقه مدیریت گروه سیاسی هیئت تحریریه روزنامه‌های جامعه، طوس و نشاط را دارد، در انتخابات مجلس ششم در سال ۱۳۷۸ در رده بیست‌ وهشتم قرار گرفته و به مجلس راه یافت، اما پس از بازشماری آراء توسط شورای نگهبان وی از فهرست نامزدهای منتخب خارج شده و جای خود را به «غلامعلی حداد عادل» داد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل