گزارشی از بازداشت هفت شهروند توسط نیروهای امنیتی در سیستان و بلوچستان

بازداشت

اداره اطلاعات سراوان، عیسی مزارزهی، جاسم مزارزهی، را به همراه سه شهروند دیگر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. همچنین، در شهرستان نیکشهر هم نیروهای امنیتی، محمدحسن صدیقی و کامران صدیقی را بازداشت کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در ساعات پایانی سه شنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، عیسی مزارزهی، فرزند رحمدل، اهل و ساکن سراوان به همراه جاسم مزارزهی، فرزند صیدی، متاهل و دارای دو فرزند، اهل خاش و ساکن شهرستان سراوان از توابع استان سیستان و بلوچستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

براساس این گزارش، نهاد بازداشت کننده عیسی مزارزهی و جاسم مزارزهی، اداره اطلاعات شهرستان سراوان عنوان شده است.

همچنین، گفت می‌شود سه شهروند دیگر با فامیلی (مزارزهی) هم توسط ماموران اداره اطلاعات شهرستان سراوان دستگیر شدند اما از وضعیت دقیق آنها اطلاعی حاصل نشده است.

در ادامه این گزارش، عنوان شده، ماموران اداره اطلاعات شهرستان سراوان، برای بازداشت هر پنج نفر این شهروندان به منازل آنها یورش برده و پس از تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم شخصی سپس این افراد را بازداشت کردند.

این شهروندان برای تشکیل پرونه از بابت اتهاماتی مرتبط با (همکاری با احزاب مخالف نظام) به یکی از بازداشتگاههای وزارت اطلاعات در استان سیستان و بلوچستان منتقل شدند اما از مکان نگهداری آنها اطلاعی حاصل نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید