(زن، زندگی، آزادی) زینب کاظمی به هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم شد

زینب کاظمی

زینب کاظمی، شهروند معترض به حجاب اجباری، که پیش‌تر به دلیل برداشتن روسری توسط مجتمع قضایی ارشاد محاکمه شده بود به هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زینب کاظمی، شهروند معترض به حجاب اجباری، توسط دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد این شهر به هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری محکوم شد. این حکم به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است.

بر اساس این حکم که در روز سه شنبه چهاردهم شهریور ۱۴۰۲ توسط دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد تهران صادر و به وی ابلاغ شده است، خانم کاظمی از بابت اتهام “جریحه دار نمودن عفت عمومی” به هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد. این حکم به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است.

کیفرخواست پرونده این شهروند پیش‌تر در تاریخ دوم مردادماه توسط دادسرای ناحیه سی و هشت تهران به این مجتمع قضایی ارسال شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم کاظمی در تاریخ ششم شهریور سال جاری برگزار شد.

زینب کاظمی، سی و هشت ساله، شهروند ساکن تهران و مهندس پایه یک معماری نظام مهندسی تهران پیش‌تر به دلیل نداشتن “حجاب” از کاندیداتوری هیات رئیسه مجمع سازمان نظام مهندسی استان تهران کنار گذاشته شده بود. او طی جلسه ای در این مجمع در اعتراض به این اقدام، روسری خود را درآورد و محل را ترک کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید