انتقال پوریا جواهری از زندان کامیاران به سنندج

پوریا جواهری

پوریا جواهری، شهروند متهم به «محاربه» که پیش‌تر با احضار به وزارت اطلاعات کامیاران بازداشت شده بود طی روزهای اخیر به زندان سنندج منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مردادماه سال جاری، مصطفی احمدیان، وکیل پوریا جواهری از ارجاع پرونده موکلش به اتهام های “محاربه از طریق قتل عمدی یکی از پرسنل نظامی، عضویت در گروه‌های مخالف نظام، فعالیت تبلیغی علیه نظام و ضرب و‌ جرح عمدی چند مأمور نظامی” به شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج خبر داد.

پوریا جواهری هشتم آذرماه ١٤٠١ پس از احضار به  اطلاعات پاسداران کامیاران بازداشت و اواخر بهمن‌ماه ١٤٠١ او پس از بیش از دو ماه بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان کامیاران منتقل شده بود.

روز بیست و دوم اسفندماه ١٤٠١، تحت تدابیر شدید امنیتی پوریا جواهری با دست‌بند و پابند به خیابان ١٢ متری کامیاران منتقل و بازجویان امنیتی او را با تهدید مجبور به شرکت در سناریو “شرکت در اعتراضات و شلیک به سوی نیروهای سرکوبگر” کرده‌ بودند.

دی‌ماه ١٤٠١، رئیس کل دادگستری استان کردستان درباره پرونده این شهروند به خبرگزاری “تسنیم” گفته بود: “برای «پوریا جواهری» قرار بازداشت به اتهام محاربه صادر شده و برای این شخص در شعبه اول بازپرسی دادسرای کامیاران پرونده تشکیل و وی ضمن حضور در شعبه بازپرسی، به شلیک به سمت مامورین اقرار و اذعان کرده که اسلحه را از فرد دیگری دریافت کرده که آن فرد نیز با دستور قضایی بازداشت شده است.”

پوریا جواهری اواخر آذرماه ١٤٠١ در تماسی کوتاه با خانواده از نگهداری خود در یک بازداشتگاه امنیتی سنندج خبر داده بود و زمانی کە از شکنجە و شکستگی یکی از دندەهای قفسە سینە در حین بازجویی صحبت کردە بود، بازجویان تلفن او را قطع کردە بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید