عدم رسیدگی پزشکی، گزارشی ازآخرین وضعیت افشین بایمانی در زندان قزلحصار کرج

افشین بایمانی

افشین بایمانی، زندانی سیاسی از رسیدگی مناسب پزشکی در زندان قزلحصار محروم مانده است. او به دلیل سالها حضور در محیط نامناسب زندان از تیرماه سال ۹۶ دچار گرفتگی عروق قلب شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، افشین بایمانی، متاهل و پدر دو فرزند و زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی گفت: “آقای بایمانی از بیماری هایی اعم از گرفتگی رگ‌های قلب، درد در ناحیه قفسه سینه و فشار خون بالا رنج می‌برد. وی هم اکنون از رسیدگی پزشکی مناسب و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.”

در تاریخ دوازدهم شهریور ماه امسال، افشین بایمانی به همراه دوازده زندانی دیگر بدون اطلاع قبلی از زندان اوین به قزلحصار منتقل شد. وی از بدو ورود به زندان مذکور در اعتراض به جا به جایی و شرایط نامناسب زندان قزلحصار دست به اعتصاب زده است.

بر اساس گزارشات دریافتی، امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده از این زندانی و دوازده زندانی سیاسی دیگر سلب شده است. آنها همچنین در رابطه با انجام اموراتی همچون استحمام و هواخوری، با محدودیت هایی مواجه هستند.

آقای بایمانی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به اتهام کمک به فرار برادر خود «مهدی بایمانی» که عضو سازمان مجاهدین خلق بود بازداشت و به اعدام محکوم شد، این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شد اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تقلیل یافت.

بهمن‌ماه ۹۸ حساب بانکی دختر افشین بایمانی به دستور شعبه ۲۲ دادگاه انقلاب بدون ارائه دلیل توقیف شد. همچنین خردادماه ۹۹ شعبه ۲۲ دادگاه عمومی و انقلاب تهران حکم مصادره زمین آقای بایمانی را صادر کرد.

این زندانی سیاسی به دلیل سالها حضور در محیط نامناسب زندان از تیرماه سال ۹۶ دچار گرفتگی عروق قلب شده است. او در اسفندماه ۹۸ به دلیل شرایط حساس بیماری باید به بیمارستان تخصصی قلب که در آنجا پرونده دارد منتقل می‌شد؛ با این حال مسئولان زندان در یک اقدام سلیقه‌ای تصمیم گرفتند او را به بیمارستان رجایی که مرکز تخصصی نیست و مدارکی از بیماری وی نیز در آنجا وجود ندارد اعزام کنند.

آقای بایمانی پیش‌تر در تیرماه سال ۱۴۰۰ در بیمارستان امیر آباد، مرکز قلب تهران، تحت عمل آنژیو قلب قرار گرفته بود. علیرغم درد در ناحیه قلب و توصیه پزشکان میبنی بر ضرورت انجام عمل جراحی دریچه میترال قلب، تاکنون از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید