آزادی موقت کاوه داستان از اعضای انجمن (سبز چیا) با تودیع قرار وثیقه

کاوه داستان

کاوه داستان از اعضای انجمن زیست‌محیطی (سبز چیا) مریوان، که پیش‌تر همراه با  ۳۵ تن دیگر بازداشت شده بود با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در مریوان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲، کاوه داستان از اعضای انجمن زیست‌محیطی (سبز چیا) مریوان، که پیش‌تر همراه با  ۳۵ تن دیگر بازداشت شده بود با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به صورت موقت با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در مریوان آزاد شد.

یک منبع مطلع گفت: آقای داستان با قرار وثیقه هفتصد میلیون تومانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر آزاد شده است.

کاوه داستان، بعد از ظهر روز یک‌شنبه ١٩ شهریورماه ١۴٠٢، بهمراه ۳۵ تن دیگر از اعضای انجمن سبز چیا، پس از یورش نیروهای امنیتی شهر مریوان به روستای (نجی) از توابع شهر مریوان، بازداشت شد.

لازم به ذکر است، اکثریت اعضای این انجمن به غیر از “کاوه داستان”، “کاوە کریمیان” و “مادیح خوشنواز ساعاتی پس از بازداشت آزاد شدند.
تا لحظه تنظیم این خبر، از نهاد بازداشت‌کننده، محل نگهداری و یا اتهام های مطروحه علیه این شهروند بازداشتی اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است بسیاری از شهرهای ایران در سالگرد قتل حکومتی (ژینا) مهسا امینی شاهد تظاهرات علیه جمهوری اسلامی ایران می‌باشند. به همین دلیل آمار بازداشت شهروندان در تمامی شهرها روبه افزایش است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید