اعدام سه زندانی در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد)

اعدام در ایران

حکم اعدام یک مرد و روز یک‌شنبه، حکم اعدام دو مرد دیگر در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد) به اجرا درآمد. این سه زندانی با اتهام «قتل عمد» و یا اتهام های مربوط به «مواد مخدر» به قصاص نفس و یا اعدام محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز یک‌شنبه ۲۶ شهریور ماه، حکم اعدام دو مرد در زندان مرکزی شیراز به اجرا درآمد.

این دو زندانی که هویتشان رمضان یاوری و مظفر سنجرانی، هردو اهل خرم بید (واقع در استان فارس) احراز شده، در یک پرونده مشترک با اتهام  مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «رمضان یاوری و مظفر سنجرانی در یک پرونده مشترک از سه سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.»

علاوه براین، روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه نیز، حکم اعدام یک مرد در این زندان به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش تا لحظه تنظیم این خبر احراز نشده، با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

اعدام این سه زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

اعدام زندانیانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» اعدام شده‌اند، در سه سال گذشته به‌طور مستمر و هر ساله، افزایش شدیدی داشته‌اند. امسال در مقایسه با شش ماه اول سال ۲۰۲۲ که ۹۱ نفر به اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر اعدام شده بودند، ۱۲۶ درصد افزایش را شاهد بوده و ۲۰۶ اعدام با این اتهام به ثبت رسیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید