تداوم بی‌خبری از سرنوشت هشت شهروند بازداشتی در بازداشتگاه اطلاعات ارومیه

احمد مامزاده، ابوبکر مامزاده، سوران قاسمی، پژمان سلطانی،‌ کاوه صالحی، رزگار بابامیری، جلیل مولودی و جوانمرد مام خسروی،

احمد مامزاده، ابوبکر مامزاده، سوران قاسمی، پژمان سلطانی،‌ کاوه صالحی، رزگار بابامیری، جلیل مولودی و جوانمرد مام خسروی، علیرغم گذشت بیش از چنج ماه از تاریخ دستگیری همچنان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج شنبه ششم مهر ماه ۱۴۰۲، احمد مامزاده ، ابوبکر مامزاده، سوران قاسمی، پژمان سلطانی،‌ کاوه صالحی، رزگار بابامیری، جلیل مولودی و جوانمرد مام خسروی، علیرغم گذشت بییش از پنج ماه از تاریخ دستگیری در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به سر می برند.

در این گزارش، به نقل از یک فرد مطلع عنوان شده که هر هشت نفر این متهمان، از روز بازداشت تا به امروز برای دسترسی به وکیل و سایر حقوق شهروندیشان با محرومت مواجه هستند و تداوم این شرایط منجر به افزایش نگرانی خانواده آنها شده است.

همچنین، گفته می شود احمد مامزاده، از بیماری دیابت(مرض قند) و نوسان فشارخون، در رنج است و چندی پیش بر اثر وخامت حال به بیمارستانی در شهر ارومیه، منتقل و و بدون تکمیل مراحل درمانی به بازداشتگاه بازگردانده شد.

لازم به اشاره است، احمد مامزاده، ابوبکر مامزاده، سوران قاسمی، پژمان سلطانی و کاوه صالحی در تاریخ ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، پس از یورش ماموران وزارت اطلاعات به منازل آنها، بازداشت و برای بازجویی و تشکیل پرونده به بازداشتگاه آن نهاد امنیتی منتقل شدند.

رزگار بابامیری و جلیل مولودی هم در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲، از سوی ماموران وزارت اطلاعات در شهر ارومیه، بازداشت شدند.

همچنین، در تاریخ شش اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، جلیل مولودی، دیگر شهروند ساکنداستان آذربایجان غربی، در شهرستان بانه توسط ماموران اداره کل اطلاعات استان آذربایجان غربی، بازداشت شد.

علیرغم گذشت بیش از پنج ماه از تاریخ بازداشت این افراد اما اط مصادیق حقوقی اتهامات منتسب شده به آنها اطلاعی حاصل نشده است.
تا لحظه تنظیم این گزارش از نهاد بازداشت کننده، و محل نگهداری و یا اتهام های مطروحه علیه این هشت شهروند اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید