آزادی موقت زینب کاظمی، از معترضان به «حجاب اجباری» از زندان قرچک ورامین

زینب کاظمی

زینب کاظمی، از معترضان به حجاب اجباری، با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام از زندان قرچک ورامین با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه سه مهر ماه ۱۴۰۲، زینب کاظمی، مهندس راه و ساختمان، ساکن استان تهران و از معترضان به حجاب اجباری، با تودیع قرار وثیقه از زندان قراچک ورامین آزاد شد.

بر اساس این گزارش، زینب کاظمی از تاریخ ۲۷ شهریور ماه سال جاری در بازداشت به سر می برد.

یک منبع نزدیک به خانواده خانم کاظمی گفت:”آزادی خانم کاظمی پس از تفهیم اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به وی و با تودیع قرار وثیقه از زندان قرچک ورامین، صورت گرفته است.”

لازم به اشاره است، زینب کاظمی، در تاریخ ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران امنیتی، بازداشت و پس از انتقال به دادسرا و تفهیم اتهام با صور قرار قضایی به زندان قرچک ورامین، منتقل شده بود.

وی، چندی پیش و در جریان برگزاری جلسه مجمع سازمان نظام مهندسی تهران، پس از عدم انتصاب بعنوان عنوان شغلی که پیشتر بعنوان یکی از کاندیداهای آن انتخاب شده بود، حجاب خود را از سرش برداشت و روسری اش را بر روی (صحنه) سن محل برگزاری مراسم پرت کرد.

پس از آن در پی انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، با شکایت معاونت دادستان عمومی و انقلاب ناحیه ۳۸ تهران، پرونده ای بر علیه زینب کاظکمی تشکیل و او با دستور قضایی بازداشت و پس از تفهیم اتهام و تشکیل پرونده قضایی با تودیع وثیقه یا کفالت آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، در تاریخ ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۲، زینب کاظمی، توسط شعبه دادگاه کیفری۲ تهران، اتهام(جریحه دار کردن عفت عمومی)، به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد اما اجرای حکم شلاق وی با اعمال ماده ۴۶ و ۵۴ قانون مجازات اسلامی به مدت ۵ سال تعلیق شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید