دادگاه انقلاب سنندج: تعیین و زمان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های پوریا جواهری

پوریا جواهری

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های پوریا جواهری شهروند اهل شهرستان کامیاران که اخیرا از سوی دادگاه انقلاب سنندج به اتهام «محاربه» تفهیم اتهام شده است برگزار خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های پوریا جواهری کارگر ۳۰ ساله متهم به “محاربه” اهل شهر کامیاران در تاریخ ١۵ مهرماه ۱۴۰۲ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج برگزار خواهد شد.

مصطفی احمدیان، وکیل پوریا جواهری در این رابطه اعلام کرده است: “جلسه رسیدگی موکلم پوریا جواهری به اتهام  «محاربه» ١۵ مهرماه ۱۴۰۲، ساعت ١٠ شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج تعیین شده است. تمام ایرادات موضوع مواد ٣٧٨ و ٣٨٨ قانون آیین دادرسی کیفری به استناد تبصره ماده ٢٩٧ مطرح شده و به قرار بازداشت نیز اعتراض نموده‌ام”.

شهریورماه ١۴٠٢، پوریا جواهری، شهروند ساکن کامیاران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، از زندان کامیاران به زندان سنندج منتقل شد

پوریا جواهری در تاریخ هشتم آذرماه ١۴٠١، پس از احضار به اطلاعات سپاه کامیاران بازداشت و اواخر بهمن‌‌ماه ١۴٠١ به زندان کامیاران منتقل شده بود.

چند مدت پیش، مصطفی احمدیان، وکیل پوریا جواهری کارگر ۳۰ ساله متهم به محاربه؛ از ارجاع پرونده موکلش به اتهام «محاربه از طريق قتل عمدی یکی از پرسنل نظامی، عضویت در احزاب مخالف جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام و ضرب و جرح عمدی چند مامور نظامی» به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج خبر داد. روز سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۱، رئیس کل دادگستری استان کردستان از طرح اتهام محاربه علیه پوریا جواهری کارگر ۳۰ ساله اهل شهر کامیاران به اتهام کشتن یک بسیجی به نام رضا آذربار خبر داد. اتهامی که می‌تواند برای او حکم اعدام به همراه داشته باشد.

روابط عمومی دادگستری استان کردستان اعلام کرده است که پوریا جواهری متهم است به این‌که در جریان اعتراضات ۲۴ آبان‌ماه ١۴٠١ شهرستان کامیاران با اسلحه ساچمه‌ای به سمت نیروهای انتظامی و امنیتی شلیک کرده است که در جریان این شلیک یک بسیجی به نام رضا آذربار کشته و ۳۰ نفر دیگر از نیروها نظامی و انتظامی کشته شده‌اند. روز ٢٢ اسفندماه ١۴٠١، تحت تدابیر شدید امنیتی پوریا جواهری با دست‌بند و پابند به خیابان ١٢ متری کامیاران منتقل و بازجویان امنیتی او را با تهدید مجبور به شرکت در سناریو “شرکت در اعتراضات و شلیک به سوی نیروهای سرکوبگر” کرده‌ بودند. پوریا جواهری کارگر راه‌سازی است و به گفته پدر وی در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه او در پروژه کار شهرداری در روستای «تیلکو» از توابع شهر کامیاران حضور داشته است و روز ۲۴ و ۲۵ آبان نیز در همان روستا و در منزل پدر همسرش مانده است. طبق استشهادیه‌ای که خانواده پوریا جواهری تهیه کرده‌اند بین ۵۰ تا ۷۰ نفر از اهالی روستا تایید کرده‌اند که در آن روز پوریا در روستای تیلکو حضور داشته است. پوریا جواهری در مدت ایام بازداشت طی دو تماس تلفنی که با خانواده خود داشته است اعلام کرده که به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، به گونه‌ای که دندان و دست او شکسته است. پوریا طی دو تماسی که با خانواده داشته است خاطر نشان کردە است کە از محل نگهداری خود اطلاع ندارد و تنها گفته شده که در سنندج است و نمی‌تواند بیشتر از این چیزی بگوید، خانواده گمان می‌برند که او در بازداشتگاه قرارگاه سپاه پاسداران شهرامفر در سنندج نگهداری می‌شود. پوریا جواهری نیز یکی از پرشمار بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر است که با اتهام «محاربه» روبه‌رو شده است، اتهامی که این روزها دادگاه‌های انقلاب به مثابه اتهامی انتقام‌جویانه برای ایجاد رعب علیه معترضان صادر و به دنبال آنها حکم اعدام را صادر می‌کند. پوریا جواهری در تاریخ ۸ آذرماه ۱۴۰۱ پس از احضار به اطلاعات سپاه پاسداران شهر کامیاران بازداشت و از آن تاریخ تاکنون در بازداشت نهادهای امنیتی می‌باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید