انتقال تنبیهی زرتشت احمدی راغب به سلول انفرادی در زندان قزلحصار کرج

زرتشت احمدی راغب

زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی محبوس در زندان قزلحصار کرج، به صورت تنبیهی به یکی از سلول‌ های انفرادی این زندان منتقل شد. او به دلیل اعتراض به شرایط وخیم نگهداری خود و همبندیانش به انفرادی منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۲، زرتشت احمدی راغب به یکی از سلول های انفرادی زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی گفت: “انتقال آقای راغب ظهر امروز به دستور اشکان کمالی و فرج نژاد، رئیس و معاون زندان مذکور، همراه با ضرب و جرح و توهین صورت گرفته است. این اقدام به دلیل اعتراض زرتشت احمدی راغب به شرایط وخیم نگهداری خود و همبندیانش رخ داده است.”

روز یکشنبه دوازدهم شهریورماه، سیزده تن از زندانیان سیاسی به نام های کامیار فکور، احمدرضا حائری، رضا سلمان زاده، جعفر ابراهیمی، لقمان امین‌ پور، سعید ماسوری، افشین بایمانی، سپهر امام‌ جمعه، زرتشت احمدی راغب، محمد شافعی، سامان صیدی (یاسین)، حمزه سواری و مسعود رضا ابراهیمی نژاد از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شدند. چندی بعد کامیار فکور به زندان اوین بازگرداننده شد.

در تاریخ بیست و نهم شهریورماه، آنها بدون اطلاع قبلی از واحد سه زندان قزلحصار خارج شدند. سپس به دستور رئیس زندان مذکور همراه با توهین توسط زندانبانان به سالن دارالقرآن واحد چهار این زندان که محل نگهداری زندانیان جرائم مرتبط با مواد مخدر است، منتقل شدند. این زندانیان در زمان انتقال از بردن وسایل شخصی از جمله لباس ها و دیگر امکانات خود محروم مانده اند. علاوه بر این، از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم مانده اند.

زرتشت احمدی راغب اواخر اسفند ماه سال گذشته بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در خردادماه سال جاری، توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس که پنج سال از این مقدار قابل اجرا است و مجازات های تکمیلی محکوم شد.

آقای راغب پیش‌تر به واسطه فعالیت های خود سابقه برخورد قضایی و تحمل حبس را دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید