جزئیاتی از جنایت علیه آرمیتا گراوند، قربانی جدید حجاب اجباری در جمهوری اسلامی

آرمیتا گراوند

آرمیتا گراوند (زادهٔ بهمن ۱۳۸۵) دختر ۱۶ سالهٔ ساکن تهران است که در ۹ مهر ۱۴۰۲، پس از حادثه‌ای در متروی تهران بیهوش و در بیمارستان فجر، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارتش، بستری شد و در کما است. وی دانش‌آموز کلاس یازدهم هنرستانی در تهران است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آرمیتا گراوند، دختر ۱۶ ساله، ۷ صبح یکشنبه ۹ مهر برای رفتن به مدرسه، همراه دو دوست خود وارد ایستگاه مترو میدان شهدا می شود.

در حالیکه همگی مقنعه و حجاب اجباری خود را برداشته بودند، وارد واگن زنانه می شوند، به محض ورود، زن چادری حجاب بان ( وابسته به ستاد امر به معروف و بسیج شهرداری تهران) با تندی می گوید “حجاب تون سر کنید” که آرمیتا می گوید: “نمی‌کنم” و بلافاصله این خانم، وی را به عقب پرت می کند،که سر وی به لبه در قطار برخورد و شکافته و خونریزی کرده و بیهوش می شود.

در مترو، یک مسافر پزشک وی را CPR ( احیا) می کند که بی نتیجه بوده و پس از ۴۰ دقیقه، با آمبولانس به بیمارستان فجر (متعلق به نیروی هوایی) منتقل می شود.

بر اساس اعلام «منابع موثق»، در بدو ورود به بیمارستان، وی علائم هوشیاری نداشته و تنها ضربان قلب وی جریان داشته، که پس از سی تی اسکن ،تشخیص خونریزی مغزی به دنبال ضربه مغزی داده می شود.

طبق اعلام منابع پزشکی، شانس ادامه حیات وی بسیار کم است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید