بازداشت یک شهروند بهایی توسط اداره اطلاعات استان یزد

ایمان رشیدی

ایمان رشیدی، شهروند بهایی توسط اداره اطلاعات استان یزد، بازداشت و به آن نهاد امنیتی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج شنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲، ایمان رشیدی، شهروند بهایی ساکن استان یزد، توسط ماموران اداره کل اطلاعات آن استان، دستگیر و برای تشکیل پرونده به بازداشتگاه آن نهاد امنیتی منتقل شد.

این شهروند بهایی، اوایل دهه ۹۰ خورشیدی هم با پرونده سازی قضایی مواجه و به تحمل حبس محکوم شد و در سال ۱۳۹۶، پس از اتمام دوران حبس از زندان یزد آزاد شده بود.

به نقل از یک فرد نزدیک به خانواده این شهروند بهایی:”ماموران اداره اطلاعات یزد، در حالی که آقای رشیدی حدود ساعت ۹ صبح در حال خروج از منزل خود وی را بازداشت و پس از توقیف گوشی تلفن همراه اش وی را دستبند زده و به همراه خود بردند.”

تا لحظه تنظیم این خبر، از مصادیق حقوقی اتهامات یا اتهام و از روند حقوقی پرونده قضایی تشکیل شده بر علیه ایمان رشیدی، اطلاعی حاصل نشده است.

لازم به اشاره است، ایمان رشیدی، پیش‌تر هم در سال ۱۳۹۱، توسط ماموران اداره اطلاعات شهر یزد، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

با آِغاز مراحل داردسی، ایمان رشیدی، در شهریور ماه ۱۳۹۲، توسط قاضی شعیه دادگاه انقلاب یزد، از بابت اتهامات (تبلیغ علیه نظام) و (اقدام علیه امنیت ملی از طریق راه‌اندازی و عضویت در تشکیلات مخفی بهایی) در مجموع به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان یزد تائید شده بود.

همچنین، در تاریخ ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۹، منزل ایمان رشیدی، در پی یورش ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت و برخی اقلام شخصی الکترونیکی از قبیل گوشی های تلفن همراه وی توقیف شده بود.

در پی ارجاع پرونده ایمان رشیدی، به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب یزد، این شهروند بهایی، در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۳، جهت تحمل دوران محکومیت حبس تعزیری خود، بازداشت و به زندان مرکزی یزد، منتقل شد و در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۶، پ ساز اتمام دوران حبس خود آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید