ساناز تفضلی، شهروند بهایی توسط دادگاه تجدیدنظر به ۱۰ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد

ساناز تفضلی

حکم ده سال و نه ماه حبس ساناز تفضلی، شهروند بهایی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد، توسط دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ساناز تفضلی، چهل و پنج ساله، شهروند بهایی توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، به ده سال و نه ماه حبس محکوم شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند گفت: “جلسه دادگاه تجدیدنظر وی روز پنج شنبه سیزدهم مهر بدون اطلاع خانم تفضلی و وکلای وی برگزار شد. قضات دادگاه حکم بدوی را تایید کردند و این رای به این زندانی بهائی ابلاغ شده است.”

خانم تفضلی چندی پیش توسط شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد به ریاست هادی منصوری از بابت اتهام “شکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت داخلی” به شش سال و شش ماه حبس، در خصوص اتهام “اجتماع و تبانی به‌ قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به سه سال و هفت ماه حبس و از بابت اتهام “فعالیت آموزشی یا تبلیغی انحرافی مغایر یا مخل به شرع مقدس اسلام در قالب فرقه، گروه، جمعیت یا مانند آن” به هشت ماه حبس محکوم شد.

“کشف کتاب و آثار مربوط به آیین بهایی” و “تشکیل گروهای آموزشی برای کودکان بهایی” از مصادیق اتهامات مطروحه علیه این شهروند عنوان شده است.

ساناز تفضلی، شهروند بهائی ساکن مشهد در تاریخ یک آذرماه سال گذشته، توسط نیروهای اداره اطلاعات همراه با تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی خود و خانواده اش، بازداشت شد.

او پس از چندین بار تمدید قرار بازداشت، نهایتا در تاریخ هشت دی ماه به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

در بهمن سال گذشته برای آزادی خانم تفضلی وثیقه ده میلیارد تومانی تعیین شد. در حالی که مدتی پس از تامین وثیقه توسط خانواده وی، تبدیل قرار بازداشت خانم تفضلی به آزادی موقت لغو شد. وثیقه تامین شده نیز به وثیقه گذار بازگردانده شد.

ساناز تفضلی، پیش از این نیز در اوایل دهه ۹۰، سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید