آزادی موقت ابراهیم نارویی تودیع قرار وثیقه از زندان زاهدان

ابراهیم نارویی

ابراهیم نارویی شهروند بلوچ‌ محکوم به اعدام از معترضین بازداشت شده زاهدان با وارد شدن نقض به پرونده خود با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شامگاه روز شنبه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲، ابراهیم نارویی شهروند بلوچ‌ محکوم به اعدام از معترضین بازداشت شده زاهدان با نقض پرونده در دیوان عالی کشور تا رسیدگی مجدد با تودیع قرار وثیقه میلیاردی بصورت موقت از زندان مرکزی زاهدان آزاد شده است.

«ابراهیم نارویی»متولد ۲۵ تیر ۱۳۷۶، فرزند گل خان، مجرد، اهل زاهدان که در تاریخ ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در زاهدان بازداشت و با اتهام محاربه از شعبه شش دادگاه انقلاب در تاریخ ۹ دی ماه ۱۴۰۱، بدون داشتن وکیل انتخابی به اعدام محکوم شده بود.

وی پیش‌تر در بازداشتگاه بند (۹) زندان مرکزی زاهدان در شرایط ممنوع تلفن و ملاقات بسر برده است.

لازم به ذکر است ؛ سازمان عفو بین‌الملل؛ در تاریخ 11 فوریه ۲۰۲۳، در یک اقدام فوری، خواستار لغو  احکام اعدام ابراهیم نارویی و دستکم ۱۳ نفر از بازداشتیان معترض مرتبط با اعتراضات ایران که در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند شده بود.

همیچنین در تاریخ ۲۴ می ۲۰۲۳، در یک بیانیه، خواستار لغو  احکام اعدام ابراهیم نارویی و دستکم هفت نفر دیگر از بازداشتیان معترض مرتبط با اعتراضات ایران که در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید