تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از سرنوشت سه شهروند در زندان‌های دهدشت و یاسوج

حمید دادرس، عیسی فروغی و علی‌ محمد پریسایی

حمید دادرس، عیسی فروغی و علی‌ محمد پریسایی، علیرغم گذشت مدتی قابل توجه از تاریخ دستگیری در زندان ‌های دهدشت و یاسوج در بلاتکلیفی به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲، علی‌ محمد پریسایی، عیسی فروغی و حمید دادرس، اهل و ساکن استان کهگیلویه و بویراحمد، محبوس در زندان های دهدشت و یاسوج از حقوق اولیه یک متهم برای تعیین وضعیت به پرونده قضایی خود محروم هستند.

یک منبع مطلع در ای‌باره گفت:”آقای دادرسی در حال حاضر بطور بلاتکلیف در زندان شهرستان دهدشت بسر می برد اما قرار قضایی پرونده او بازداشت موقت است ولی آقایان فروغی و پریسایی، حدد ۱۰ روز قبل از زندان دهدشت برای بازجویی های بیشتر به بند اطلاعات سپاه واقع در زندان مرکزی یاسوج برای بازجویی و تشکیل پرونده قضایی منتقل شدند و از وضعیت آنها اطلاعی در دسترس نیست.”

لازم به اشاره است، علی محمد پریسایی و عیسی فروغی، در تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران، در شهرستان دهدشت دستگیر و به زندان آن شهرستان منتقل شده بودند.

علی محمد پریسایی، نخستین مرتبه در تاریخ ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط یکی از ارگانهای امنیتی در شهر یاسوج، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در آن شهر و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام سپس به زندان مرکزی یاسوج منتقل و در تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

حمید دادرس هم در تاریخ ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران امنیتی در شهرستان دهدشت، دستگیر و پس از توقیف گوشی تلفن همراه برای تشکل پرونده قضایی ابتدا به دادسرا و پس از صدور قرار بازداشت موقت ۱ ماهه به زندان دهدشت منتقل شد.

پس از بازداشت حمید دادرس، عیسی فروغی و علی‌ محمد پریسایی، در تاریخ ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۲، روابط عمومی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با انتشار اطلاعیه ای بدون اشاره به اسامی این افراد مدعی بازداشت ۱۵ تن از شهروندان در آن استان به اتهام (تلاش برای ایجاد ناامنی) از طریق (ساخت بمب دست ساز) شده بود.

حمید دادرس، پیش‌تر هم در تاریخ ۱۸ آذرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی، در جریان اعتراضات سراسری در شهرستان دهدشت،‌ بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، چندی بعد با تودیع قرار وثیقه یا کفالت آزاد شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از نهاد بازداشت کننده، محل نگهداری و یا اتهام‌های مطروحه علیه این سه شهروند اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید