تداوم بازداشت و بلاتکلیفی یک شهروند بلوچ با گذشت ۱۰ ماه و دو روز در زندان مرکزی زاهدان

سراج کرد کوشه

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از سرنوشت سراج کرد کوشه علیرغم گذشت  ۱۰ ماه و دو روز از زمان دستگیری همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان زاهدان به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۲، یک شهروند بلوچ که در تاریخ ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای نظامی در خاش بازداشت شده بود پس از گذشت ۱۰ ماه و دو روز همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی در زندان مرکزی زاهدان به سر می برد.

هویت این جوان بازداشتی بلوچ « سراج کرد کوشه » ۲۹ ساله فرزند خدابخش متاهل دارای یک فرزند، اهل و ساکن منطقه محمد‌آباد خاش توسط حال وش احراز شده است.

به گفته منابع مطلع: « سراج در تاریخ ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای نظامی در مغازه تعمیرات موبایل واقع در خیابان انقلاب شهر خاش بازداشت و پس از حدودا ۷۰ روز بی خبری به زاهدان منتقل شده و اکنون در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان در وضعیت بلاتکیف بسر میبرد.»

به گفته یک منبع آگاه: « یکی از اعضای خانواده سراج که احتمالا برادر وی باشد از جان باختگان جنگ هشت ساله عراق و ایران بوده و خانواده وی جز خانواده شهدا و اعضای بنیاد شهید محسوب میشوند و بهمین دلیل در طول این ده ماه تلاش زیادی شده که خانواده او خبر وی را رسانه‌ای نکنند و اوایل بازداشت سراج، شدیدا تحت فشار و تهدید به محاکمه شدن او بعنوان یک محارب شده‌ بودند.»

این منبع آگاه نیز اضافه کرده: « اتهامات مطروح علیه سراج شرکت در اعتراضات جمعه خونین خاش در ۱۳ آبان ۱۴۰۱ بوده است.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید