احضار محسن عمرانی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان به دادگاه انقلاب بوشهر

محسن عمرانی

محسن عمرانی، با دریافت ابلاغیه‌ای کتبی به دادگاه انقلاب بوشهر احضار شد. او بابت پرونده ای که در آن به اخلال در نظام و آسایش عمومی و تمرد از دستور ماموران نیروی انتظامی هنگام انجام وظیفه، متهم شده است به دادگاه احضار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، محسن عمرانی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، اهل و ساکن استان بوشهر، با دریافت ابلاغیه ای کتبی به شعبه دادگاه انقلاب آن استان، احضار شد.

این فعال صنفی فرهنگیان، در دیگر پرونده قضایی خود در بخش اول آن به حبس و مجازات تکمیلی محکوم شده و در بخش دوم از همان پرونده نیز اواخر ماه جاری محاکمه خواهد شد.

براساس ابلاغیه کتبی که از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضائیه(ثنا) تنظیم و برای محسن عمرانی شده وی باید پیش از ظهر ۹ آبان ماه ۱۴۰۲، برای ارائه دفاعیات خود در برابر اتهام(فعالیت تبلیغی علیه نظام) در شعبه دادگاه انقلاب بوشهر حاضر شود.

لازم به اشاره است، محسن عمرانی، پیشتر هم با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای تاریخ رسیدکی ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۲،  برای محاکمه در بخش دوم دیگر پرونده قضایی خود از بابت اتهامات (اخلال در نظام و آسایش عمومی) و (تمرد از دستور ماموران نیروی انتظامی هنگام انجام وظیفه) به شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری۲ بوشهر،احضارشده است.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای محاکمه در بخش اول پرونده قضایی خود به شعبه اول دادگاه انقلاب استان بوشهر برای تاریخ رسیدگی ۱ خرداد ماه ۱۴۰۲، احضار  و پس از محاکمه، در تاریخ ۵ مهر ماه ۱۴۰۲، به ۲سال حبس تعزیری، توقیف اموال ضبط شده از وی هنگام بازداشت و همچنین به ۳سال ممنوعیت فعالیت آموزشی، محکوم شده است.

محسن عمرانی، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در استان بوشهر، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی ها درتاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد و سپس در مرداد ماه ۱۴۰۱، برای ارائه دفاعیات خود پیش از تنظیم کیفرخواست، به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب استان بوشهر احضار شده بود اما به دلایل غیبت بازپرس جلسه تفهیم اتهام آنها به زمان دیگری موکول شد.

محسن عمرانی، در تاریخ ۲ مرداد ماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای کتبی برای تاریخ رسیدگی ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۱، به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب استان بوشهر احضار و دفاعیات خود را از بابت اتهامات منتسبه به قاضی دادگاه ارائه کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید