تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از سرنوشت ایمان رشیدی، شهروند بهایی، در بازداشتگاه‌های امنیتی یزد

ایمان رشیدی

ایمان رشیدی، شهروند بهایی، علی‌رغم گذشت شش روز از تاریخ دستگیری همچنان به صورت بلاتکلیف در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در یزد به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۲، ایمان رشیدی، شهروند بهایی، ساکن یزد، محبوس و بلاتکلیف در بند امنیتی بازداشتگاه اداره کل اطلاعات استان یزد، در حالی دوران بازجویی خود را سپری می کند که از حق دسترسی به وکیل، تماس با خانواده و تسریع در روند تعیین وضعیت پرونده قضایی خود محروم است.

این شهروند بهایی، اوایل دهه ۹۰ خورشیدی هم با پرونده سازی قضایی مواجه و به تحمل حبس محکوم شد و در سال ۱۳۹۶، پس از اتمام دوران حبس از زندان یزد آزاد شده بود.

یک منبع مطلع گفت:”با توجه به گذشت شش روز از تاریخ دستگیری آقای رشیدی اما او حتی یک تماس کوتاه هم با خانواده خود نداشته و تداوم این شرایط علیرغم پیگیری و مراجعات مکرر خانواده وی به دادسرا و بی پاسخ ماندن پیگیری آنها از سوی بازپرس، منجر به افزایش نگرانی ها شده است.”

لازم به اشاره است، ایمان رشیدی، در تاریخ ۱۳مهرماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اداره کل اطلاعات آن استان، دستگیر و برای تشکیل پرونده به بازداشتگاه آن نهاد امنیتی منتقل شد اما از حق هرگونه تماس با خانواده خود محروم شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از نهاد بازداشت کننده، محل نگهداری و یا اتهام‌های مطروحه علیه این شهروند بهایی اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید