تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت چهار شهروند بهایی بازداشت‌شده در شیراز

رکسانا وجدانی، بهاره قادری، سحر محب‌پور و ستاره طعامی

رکسانا وجدانی، بهاره قادری، سحر محب‌پور و ستاره طعامی شهروندان بهایی و فعال حقوق زنان علیرغم گذشت بیش از دو هفته از زمان دستگیری همچنان در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در شیراز به صورت بلاکیف زندانی هستند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهار شنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۲، رکسانا وجدانی، بهاره قادری، سحر محب‌پور و ستاره طعامی شهروندان بهایی و فعال حقوق زنان علیرغم گذشت بیش از دو هفته دستگیری همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند.

نیروهای امنیتی در روز سه شنبه چهارم مهر ماه دو شهروند بهایی به نام‌های بهاره قادری ۴۵ ساله و ستاره طعامی ۵۷ ساله را بازداشت کرده‌اند.

همچنین، دو شهروند بهایی دیگر به نام‌های رکسانا وجدانی ۲۵ ساله و سحر محبت‌پور ۲۴ ساله در محل کار خود توسط اداره اطلاعات شیراز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

به گفته یک منبع، نیروهای امنیتی علاوه بر بازداشت این چهار فعال زن بهایی اقدام به تفتیش نموده و کتاب‌های مذهبی، لپ‌تاپ و تلفن همراه آنها و شماری از اعضای خانواده‌ها را نیز ضبط کرده‌اند.

بهاره قادری پیش‌تر نیز سابقه بازداشت توسط نیروهای امنیتی را داشته است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از نهاد بازداشت کننده، محل نگهداری و یا اتهام های مطروحه علیه این چهار شهروند بهایی اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید