مهدی فتحی فعال صنفی معلمان محبوس در زندان عادل آباد شیراز دست به اعتصاب زد

مهدی فتحی

مهدی فتحی، فعال صنفی معلمان محبوس در زندان عادل آباد شیراز، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود دست به اعتصاب زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهدی فتحی فعال صنفی معلمان محبوس در زندان عادل آباد شیراز دست به اعتصاب زد.

او در نامه ای سرگشاده از زندان اظهار داشته که در اعتراض به تداوم عدم رسیدگی به مطالبات خود، از تاریخ هجدهم مهرماه از دریافت دارو های خود امتناع کرده است.

آقای فتحی همچنین اعلام کرده که اگر ظرف مدت سه روز از زمان اعتصاب دارو به خواسته هایش رسیدگی نشود، از روز شنبه بیست و دوم مهرماه دست به اعتصاب غذا می‌زند.

آقای فتحی در این نامه در خصوص شرایط نامناسب خود در زندان عنوان کرده است: “امروز اگر من به بی‌ گناهی کامل در بند و همزمان در زنجیر بودن با هفت هشت نفر داعشی که مسلح به رحل های قرآنی و انواع تیزی ها هستند، مجبور به جنگی تن به تن شده و زخم هایی بسیار بر می دارم. من امروز اگر بدون در نظر گرفتن آیین نامه تفکیک جرائم محکومان هر روز آواره این بند و آن بند هستم و در مسیر دادگاه ها و دادسراها و پزشکی قانونی با زنجیر بر دست و پایم تحقیرها و توهین های بیشماری می بینم، فقط به آن جهت است که بخشی از بی‌ عدالتی و فساد و دزدی را که دیده ام فریاد زده ام.”

وی در پایان افزود: “شما امروز بعنوان بخشی از آموزش و پرورش که وظیفه تامین امنیت شغلی و حیثیتی معلمان را دارید، بروید و از کسانی که پرونده سازی کرده اند پرسش کنید که لطفا جرم های مهدی فتحی را بگویید تا بداند بر چه گناهی باید خط بُطلان کشیده و اگر گناهی نبود که نیست، بپرسید چرا یک معلم بیگناه باید به گناه نکرده در حبس باشد.”

پیشتر هرانا طی گزارشاتی از قطع و عدم پرداخت حقوق ماهیانه و عدم رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مرخصی درمانی مهدی فتحی خبر داده بود.

آقای فتحی در اواسط اسفندماه سال ۱۴۰۰، در مرحله بدوی دادگاه از بابت اتهاماتی از جمله “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی” به ۱۲ سال حبس، دو سال تبعید به گرمسار، دو سال ممنوع‌ الخروجی و دو سال ابطال گذرنامه محکوم شد.

حکم صادره چندی بعد توسط دادگاه تجدیدنظر استان فارس، به ۸ سال حبس، ابطال گذرنامه و ممنوعیت خروج از کشور تقلیل یافت. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان در خصوص او قابل اجرا است.

این فعال صنفی در تاریخ ۱۸ خردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزلش واقع در روستای کردشول پاسارگاد بازداشت شد. وی چند روز بعد جهت تحمل حبس به بند ۱۴ زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

مهدی فتحی معلم تاریخ و فعال صنفی فرهنگیان، اهل روستای “کردشول” از توابع شهرستان پاسارگاد واقع در استان فارس است./ کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید