تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت دو عکاس مسجد مکی پس از گذشت ۱۱۰ روز از تاریخ دستگیری

عبدالنصیر شه بخش و اسامه شه بخش

بازداشت و بلاتکلیفی از دو عکاس مسجد مکی به‌نام‌های عبدالنصیر شه بخش و اسامه شه بخش علیرغم گذشت بیش از ۱۱۰ روز  از تاریخ دستگیری همچنان به صورت بلاتکلیف در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی زاهدان به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عبدالنصیر شه بخش و اسامه شه بخش( نارویی) تصویربرداران مجموعه مسجد مکی که در شش تیرماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند با گذشت ۱۱۰ روز کماکان در وضعیت بی‌خبری و بلاتکلیفی به سر می برند.

عبدالنصیر شه بخش فرزند عبدالرحیم (نوه مولوی عبدالحمید) از کارکنان حوزه دارالعلوم و عکاس مسجد مکی و اسامه شه بخش (نارویی) فرزند محمد رسول  فیلمبردار مراسمات مسجد مکی که هر دو نفر در شش تیرماه در محل کار خود واقع در خیابان رازی و طباطبایی زاهدان توسط نیروهای امنیتی همراه با خشونت بازداشت و لوازم فیلمبرداری و عکاسی آنان نیز ضبط شده است.

پیش‌تر نیز شماری از افراد منتسب به مجموعه مکی از جمله «مولوی عبدالمجید مرادزهی»از روحانیون برجسته و سرشناس بلوچ و یکی از مشاوران مولوی عبدالحمید، مولوی «ابراهیم حسن زهی »۲۹ ساله بلوچ فاقد شناسنامه و اهل زاهدان، «عبدالباسط شاهوزهی»، فرزند گل احمد از اعضای انتظامات مسجد مکی و «گل احمد شاهوزهی» از اعضای قدیمی و باسابقه‌ انتظامات مسجد مکی توسط دستگاه های امنیتی بازداشت و کماکان در شرایط بلاتکلیفی به سر می برند.

فعالین بلوچ بازداشت روحانیون و مجموعه کارکنان مسجد مکی زاهدان از سوی نهادهای امنیتی را حربه ای برای تحت فشار گذاشتن هر چه بیشتر مولوی عبدالحمید جهت خاتمه دادن به خطبه های انتقادی او قلمداد می کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید