اعدام دستکم یک زندانی بلوچ در اصفهان

علی برزنگ

حکم اعدام یک زندانی بلوچ به‌نام علی برزنگ که پیش‌تر به اتهام جرائم مرتبط با «مواد مخدر» به (اعدام) محکوم شده بود در زندان اصفهان به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحرگاه روز گذشته سه‌شنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲، حکم اعدام دستکم  یک زندانی بلوچ ‌به‌نام علی برزنگ ( چمن) حدودا ۴۱ ساله متاهل دارای هفت فرزند اهل نرمانشیر و ساکن شهرستان ریگان با اتهام جرائم مرتبط به مواد مخدر در زندان اصفهان اعدام شد.

به گفته یک منبع مطلع: « علی در سال ۱۳۹۸ در شهر اصفهان به اتهام مرتبط به موادد مخدر بازداشت شده و پس از چند سال از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم و  و روز دوشنبه از بند عمومی زندان به قرنطینه منتقل شده و سحرگاه روز گذشته در زندان اصفهان اجرا شده است.»

لازم به ذکر است جسد این زندانی اعدام شده تحویل خانواده گردیده و پس از انتقال به شهرستان ریگان محل سکونت وی قرار است در آنجا به خاک سپرده شود.

 قابل ذکر از تاریخ 9 اردیبهشت1402 تا روز 25 مهر ماه 1402, دستکم 97 زندانی بلوچ از جمله چهار زن اعدام شده اند، و از 29 مرداد ماه 1401 تا روز 25 مهرماه 1402 دست کم 198 شهروند بلوچ در زندانهای مختلف کشور اعدام شده اند، که این آمار تعداد افراد احراز هویت شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید