مهدی محمدی فرد، به شش سال و شش ماه حبس محکوم شد

مهدی محمدی فرد

مهدی محمدی فرد، توسط دادگاه انقلاب ساری به شش سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام‌هایی همچون اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اخلال در نظام و آسایش عمومی محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، مهدی محمدی فرد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، ساکن ساری و محبوس در زندان مرکزی این شهر از سوی دادگاه انقلاب در مجموع به شش سال و شش ماه حبس تعزیری، محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط قاضی شعبه دو دادگاه انقلاب ساری که اخیرا به مهدی محمدی فرد در زندان ساری ابلاغ شده وی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به تحمل پنج سال حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام هم به یک سال حبس تعزیری و به اتهام اخلال در نظام و آسایش عمومی هم به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است. ”

به فرض تائید این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان مازندران و اعمال ماده ۱۳۴ (تجمیع جرائم)، تحمل اشد مجازات به میزان پنج سال حبس تعزیری برای مهدی محمدی فرد لازم به اجرا خواهد شد.

لازم به اشاره است، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، احکام دو بار اعدام بر علیه مهدی محمدی فرد، پس از صدور در شعبه اول دادگاه انقلاب ساری توسط قضات شعبه دیوان عالی کشور نقض و پرونده وی برای بررسی مجدد به شعبه دو دادگاه انقلاب ساری ـ بعنوان شعبه هم عرض، ارجاع و در تاریخ ۹ مهر ماه ۱۴۰۲، مهدی محمدی فرد، در شعبه مذکور محاکمه شده بود.

اواسط دی ماه ۱۴۰۱، مهدی محمدی فرد، پس از محاکمه ای به شدت ناعادلانه توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ساری در حالی که با استناد به تبصره ماده ۴۸ آئین دادرسی کیفری، از حق دسترسی و انتخاب وکیل مورد نظرش برای دفاع از وی در مرحله بازپرسی و دادرسی محروم بود از بابت اتهامات (مجاربه) و (افساد فی الارض) به ۲ بار اعدام و از بابت اتهام (توهین به رهبری) به تحمل یک سال حبس تعزیری، به اتهام (تبلیغ علیه نظام) به ۶ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام (اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی) هم به تحمل ۴سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

پس از صدور حکم ۲ بار اعدام بر علیه مهدی محمدی فرد، سازمان عفو بین الملل، با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی، ضمن تاکید بر ناعادلانه بود روند دادرسی به پرونده این جوان ۱۸ ساله خواستار لغو حکم مذکور و برخورداری مهدی محمدی فرد بر دسترسی به وکیل و رعایت سایر حقوق شهروندی وی شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید